פתרון למצוקת הדיור לסטודנטים: מעונות הסטודנטים בטכניון

76היכן ניתן לשכור דירת ארבעה חדרים בשטח 100 מ”ר ב- 1,900 שקלים לחודש?
הסטודנטים בטכניון משלמים כשליש משכר הדירה בשוק החופשי בתל-אביב וירושלים

יש גם דיור לסטודנטים במחירים שפויים. כיום, מוצעות במעונות הטכניון 4,446 מיטות במחירי שכירות יוצאי דופן לסטודנטים בנוף הנדל”ן בערים הגדולות. היצע הדירות מגוון, ומתאים לזוגות נשואים, למשפחות, ולרווקים.

כך למשל, בדירה בת שלושה חדרים ב’כפר המשתלמים’ החדש של הטכניון, ישלם סטודנט נשוי 1,700 שקלים לחודש, סכום הכולל בתוכו גם את תשלומי הארנונה, הכבלים ועלויות תחזוקת הדירה. בנוסף, כוללת הדירה גם מחסן, מקרר, תנור ושולחן עבודה. לשם השוואה, עבור דירה דומה בשוק החופשי בחיפה ישלם זוג כ- 3,500 שקלים ובתל-אביב וירושלים כ- 4,500 – 5,000 שקלים לחודש ואף יותר בשכונות היוקרתיות כמו רמת אביב בתל-אביב או רחביה בירושלים.

עבור סטודנטים רווקים, מציעים מעונות הטכניון מחיר חסר תקדים של 700 שקלים לחודש עבור סטודנט בודד בחדר, או במחיר של 414 שקלים לסטודנט בחדר עם עוד שני שותפים. דיירי המעונות פטורים מתשלום הארנונה הכלול במחיר הדיור הבסיסי. גם את חשבונות החשמל משלמים רק סטודנטים הנהנים ממיזוג אוויר.

פרוייקט הדגל החדש של הטכניון בתחום הדיור הוא ‘כפר המשתלמים’ שהושק לאחרונה בתרומתו של שלום זילוני. מדובר במתחם מגורים המיועד לסטודנטים נשואים הלומדים לתארים גבוהים – “מוסמך” ו”דוקטור” ומכיל 216 דירות חדישות ומאובזרות. הכפר משתרע על פני 22 מ”ר בנויים, ובעתיד הקרוב יוקמו בו ארבעה מגרשי משחקים מאובזרים לילדים, המותאמים לשכבות גיל שונות. בחודשים האחרונים החל אכלוס המתחם, וכ-60 דירות כבר אוכלסו.

מחירי השכירות בכפר המשתלמים נמוכים מאד: עבור דירת 2 חדרים ישלם זוג 1,400 שקלים, עבור שלושה חדרים 1,700 שקלים ועבור ארבעה חדרים 1,900 שקלים. שכר הדירה כולל את תשלום הארנונה, הכבלים והתחזוקה, ולדירות מצורף גם מחסן, מקרר ותנור. בקרוב תחל בניית מרכז קהילתי גדול בכפר, בו יוקמו ארבעה גני ילדים ואולם אירועים שיכיל 200 מקומות.

נשיא הטכניון, פרופ’ פרץ לביא אמר כי “הכפר נבנה במסגרת מאמצי הטכניון להעניק לסטודנטים איכות חיים גבוהה ולאפשר לבעלי המשפחות שביניהם להתגורר בתחומי הקמפוס בדירות באיכות גבוהה ובעלות נמוכה. כפר המשתלמים החדש הוא נדבך נוסף וחשוב בסל התמריצים שהטכניון מעניק לסטודנטים שלו לתארים מתקדמים”,

הממונה על המעונות בטכניון, נילי נאור, מציינת כי עקב המחירים הזולים יש ביקוש גדול למעונות והתפוסה מלאה בכל שנה. כל סטודנט המתקבל לטכניון, ואינו תושב חיפה או הקריות, זכאי למעונות ללא כל קשר למצבו הסוציו-אקונומי.

 בתמונה: מעונות הסטודנטים בטכניון