פרופסור אהוד קינן מהטכניון נבחר כעמית AAAS, האירגון המדעי היוקרתי

30פרופסור אהוד קינן, מחזיק הקתדרה ע”ש בנו גיטר ואילנה בן עמי בפקולטה לכימיה ע”ש שוליך בטכניון, נבחר כעמית של  האגודה האמריקנית לקידום המדע. פרופ’ קינן כיהן בעבר כדקן הפקולטה לכימיה והיה מקימו ומנהלו הראשון של המכון לקטליזה בטכניון. מזה כ-20 שה הוא מכהן גם כפרופסור נלווה במכון המחקר ע”ש סקריפס בקל

על פי ההודעה, שפורסמה השבוע ע”י אירגון “אאאס”, נבחר פרופ’ קינן כעמית האירגון, בזכות תרומותיו הייחודיות לביו-קטליזה ולכימיה ביו-אורגנית ובזכות פועלו להפצת הידע המדעי בעולם, כעורך ראשי של כתב העת הישראלי לכימיה וכנשיא החברה הישראלית לכימיה.

תעודת עמית ועיטור בצבעי זהב-כחול (אשר מייצגים את המדע וההנדסה) יוענקו לפרופ’ קינן בטקס שיתקיים ב- 19 בפברואר, בוושינגטון, ארה”ב, במהלך הכנס השנתי של האירגון.

עם בחירתו של פרופסור קינן, גדל ל- 15 מספר המדענים ישראלים, אשר נבחרו עד היום כעמיתי האירגון, 5 מהם כימאים, וכל אחד מהחמישה היה מעורב באופן פעילכחבר המערכתשל כתב העת הישראלי לכימיה: אליעזר גלעדי, אדוארד קוסובר ואברהם ניצן, שלשתם מאוניברסיטת תל אביב, יצחק אפלויג ואהוד קינן מהטכניון.

אירגון אאאס, אשר נוסד בשנת 1848, הוא האירגון המדעי-כללי הגדול בעולם. מסונפים אליו יותר מ- 262 איגודים מדעיים ואקדמיות לאומיות למדע מכל העולם, אשר כוללים ביחד, מעל 10 מיליון חברים. בבעלותו של האירגון הזה מספר כתבי עת ידועים. “אאאס” היא עמותה שלא למטרות רווח, אשר מטרותיה הן קידם המדע בשירות החברה האנושית, באמצעות עידוד יוזמות ומדיניות פיתוח מדעי, קידום החינוך המדעי ותכניות בינלאומיות לשיתוף פעולה מדעי.

בתמונה: פרופסור אהוד קינן