פרויקט החיסכון באנרגיה במסגרת תכנית “הקמפוס הירוק” יורחב לכל הפקולטות

שלוש פקולטות ומעונות הסטודנטים חסכו ארבעה מיליון שקלים בשנה בפרוייקט החסכון באנרגיה – הטכניון החליט להרחיב את פרוייקט “הקמפוס הירוק” לכל הפקולטות שלו

הנהגת מוני חשמל במעונות הסטודנטים חסכה מיליון וחצי שקלים בשנה; פרופסור יורם אבנימלך: “מדובר בחיסכון של 15% מתקציב החשמל השנתי של הטכניון. אם כל המדינה תלך בדרכנו – לא יהיה צורך בהקמת תחנת פחם מזהמת באשקלון”

הטכניון החליט להרחיב את פרוייקט החיסכון באנרגיה שלו במסגרת תכנית “הקמפוס הירוק” – לכל הפקולטות שלו. זאת לאור החיסכון בסך 2.3 מיליון שקלים בשנה שהושג בשלוש פקולטות – הנדסת חשמל, מדעי המחשב ופיסיקה. הנהגת מוני חשמל במעונות הסטודנטים הממוזגים הביאה לחיסכון של מיליון וחצי שקלים נוספים – הפחתה של 75% לעומת התקופה שבה הסטודנטים לא שילמו עבור החשמל.

פרופסור יורם אבנימלך, המוביל את הפרוייקט, אמר כי תקציב החשמל של הטכניון עומד על 32 מיליון שקלים. “מדובר בחיסכון של 15%”, הדגיש. “אם כל המדינה תלך בדרכו של הטכניון ותשנה את הרגלי הצריכה שלה, ניתן יהיה למנוע את הקמתה של תחנת הכוח הפחמית המזהמת המתוכננת באשקלון”.

החיסכון בחשמל בפקולטות הושג הודות להתקנת גלאים לכיבוי אוטומטי של מערכות ולפעולות הסברה שעשו חברי הסגל, הסטודנטים והעובדים. הפרוייקט מובל ומנוהל על ידי אגף בינוי ותחזוקה בטכניון.

“הטכניון כקהילה פועל להקטנת צריכת החשמל והאנרגיה, ובכך תורם להקטנת פליטת גזי החממה”, הוסיף פרופסור אבנימלך. “כמו כן אנו פועלים למיחזור נייר ובקבוקים”.

בסך הכל נחסכו בפרוייקט כחמישה מיליון קווט”ש בשנה, בהשקעה של 150 אלף שקלים.