פארק לוקיי נחנך בטכניון

lokey5

פארק לוקיי נחנך באחרונה בטכניון במעמד הנדבן האמריקני לורי לוקיי, נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג וחתן פרס נובל בכימיה, פרופסור אהרן צ’חנובר, העומד בראש המרכז הבין תחומי למדעי החיים וההנדסה, שהוקם בזכות תרומה בסך 30 מיליון דולר של לורי לוקיי.

הפארק הוא שמורת טבע בלב הקמפוס עם צמחיית כרמל מגוונת, וניטעו בו גם נטיעות חדשות, כולן מצמחי הכרמל. חתני פרס נובל אשר הצדיעו בשנה שעברה בטכניון למדע הישראלי לרגל 60 שנות המדינה, נטעו בפארק את שדרת חתני פרס נובל. מעתה ואילך, כל חתן פרס נובל אשר יבקר בטכניון, ייטע עץ בשדרה זו.

הפארק הנמצא במרכז הקמפוס מול בניין הסנאט הפך כבר לאבן שואבת לסטודנטים בטכניון שנופשים, רצים, מתעמלים ומקיימים בו סדנאות. סטודנטים לאדריכלות נוף מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים לומדים מעשית בפארק.

לורי לוקיי קיבל בשנה שעברה תואר “דוקטור לשם כבוד” מהטכניון, על “מחוייבותו לישראל כמרכז עולמי של מדע ולמדנות וכהערכה על מחוייבותו להשכלה הגבוהה כאמצעי העיקרי שיבטיח עולם טוב יותר”.

לורי לוקיי הקים את “ביזנס וייר” (חברה המפיצה מידע עסקי ואירגוני) כחברה של אדם אחד שעבד מביתו, ופיתח אותה לחברה בינלאומית עם עשרות סניפים ואלפי עובדים. הוא מכר אותה לוורן באפט ביותר מחצי מיליארד דולר.

 בתמונה: לורי לוקיי ובת זוגו ג’ואן הרינגטון, עם ילדים מגני הטכניון, בחנוכת הפארק