עשרות חברות הי-טק גייסו מאות סטודנטים ביריד תעסוקה בטכניון

63עשרות חברות עתירות ידע גייסו מאות סטודנטים ביריד תעסוקה שנערך בשבוע שעבר בטכניון. בין החברות שהשתתפו ביריד – אינטל, אלביט מערכות, התעשייה האווירית, חברת החשמל, HP, טבע ורפאל.

ההיענות ליריד הייתה רבה והסטודנטים ביקרו באוהלים ובדוכנים שהקימו החברות, אשר משכו אליהן את הקהל הרחב בשלל “פיתויים”, כמו פיצות, שתיה חמה וקרה ומתנות צנועות. כמה חברות הקימו תערוכות בהן הציגו את מוצריהן.

אורלי בר, מ”מ מנהלת הגיוס של חברת אלביט מערכות, אמרה כי בחברה עשרות משרות פנויות, הן למהנדסים והן לסטודנטים. “יותר משאנו דורשים ממוצע ציונים גבוה, אנו מחפשים סטודנטים עם פוטנציאל גבוה. רבים מהעובדים באלביט הם בוגרי הטכניון. יש שותפות רבת שנים בין הטכניון ואלביט הבאה לידי ביטוי במלגות שאלביט מעניקה לטכניון, במעבדה משותפת שהוקמה לאחרונה ובשיתופי פעולה נוספים. גם העובדה שמת”מ ממוקמת במבואות הדרומיים של חיפה תורמת לזיקה החזקה. בשל הפריסה הגאוגרפית הנרחבת של אלביט מערכות, אנו מקיימים ירידים באוניברסיטאות ובמכללות ברחבי הארץ”.

לדבריה, יש השנה יותר סטודנטים מצטיינים שמחפשים עבודה. החברה לא ממתינה ליריד התעסוקה (הטכניון הוא היחיד בארץ שמקיים שני ירידים בשנה), אלא פונה ביוזמתה גם לפקולטות ועורכת בהן “ימי זרקור” שבהם היא מציגה את עצמה ומגייסת סטודנטים בשנות לימודיהם המתקדמות.

דיקנית הסטודנטים בטכניון, פרופסור מיכל גרין, אמרה כי ההיענות הרבה ביריד, הן של החברות המובילות במשק והן של הסטודנטים, מעידה על הביקוש הרב לסטודנטים ולבוגרי הטכניון, ומהווה אינדיקציה לכך שיש לנו משק דינמי ותוסס ושכלכלת מדינת ישראל אכן עומדת בפני צמיחה מואצת.

בתמונה: “מפתים” את הסטודנטים בפיצות בדוכן אלביט מערכות. צילום: דוברות הטכניון