עליה של 25% בביקוש לטכניון

300070 צעירות וצעירים הגיעו ל”יום הפתוח” בשבוע שעבר; בשיתוף עם עירית חיפה סיירו מאות בעיר ובמקומות הבילוי שלה

3000 צעירות וצעירים השתתפו ב”יום הפתוח” שנערך בטכניון בשבוע שעבר – עליה של 25% לעומת ה”יום הפתוח” הקודם. בכך נפתחה למעשה ההרשמה לכל האוניברסיטאות בארץ. נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, בירך על ההתעניינות הגוברת בלימודים בטכניון. בצעד לא שיגרתי, ביחד עם נשיאת אוניברסיטת בן גוריון בנגב, פרופסור רבקה כרמי, הוא פנה מעל גלי האתר אל צעירי ישראל ועודד אותם ללמוד באוניברסיטאות בישראל ולא בחו”ל.

המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, פרופסור פאול פייגין, אמר כי אלפי הצעירים קיבלו מידע מפורט על כל 18 הפקולטות הטכניוניות. בעיקר הם התעניינו בתכניות הרב תחומיות החדשות של הטכניון, כמו המחקר החדשני בננו-טכנולוגיה (המקיף כבר יותר ממאה חוקרים בטכניון) והלימוד והמחקר המשותפים בתחומי מדעי החיים וההנדסה.

בבית הסטודנט נערך הפנינג ענק והמבקרים הרבים שמעו הרצאות במגוון תחומי ההנדסה והמדעים. כן נערכו סיורים מודרכים במעבדות המשוכללות.

לקראת סוף היום יצאו מאות לסיור מודרך בחיפה, בחסות רשות הצעירים והנוער של עיריית חיפה. הם ביקרו במקומות הבילוי והתארחו בפאבים במרכז הכרמל.

“זו הייתה חגיגה אמיתית”, סיכם נשיא הטכניון. “חימם את הלב לראות צעירות וצעירים כה רבים שרוצים ללמוד בטכניון ולחיות בחיפה. הצלחנו להראות להם, ביום אינטנסיבי אחד, מה יש לטכניון להציע בתחום ההשכלה ומה יש לחיפה לתת לצעירים בתחומי המחיה והבילוי. הוצאנו אותם ליום אחד מ’מדינת תל אביב’ ואני בטוח שנראה בקרוב את רובם ככולם בטכניון ובחיפה”.

בתמונה: היום הפתוח בטכניון. צילום: דוברות הטכניון