עיריית נשר והטכניון העניקו מלגות לימודים בשווי 200,000 ₪

19המלגות הוענקו ל-70 סטודנטים לתואר ראשון שלומדים בטכניון ומתגוררים בעיר מעל 3 שנים

 עיריית נשר והטכניון העניקו ל– 70 סטודנטים תושבי נשר מלגות לימודים בסך 200,000 ₪. הטקס נערך בקריית הטכניון במרכז המבקרים ע”ש קולר קליפורניה במעמד ראש העיר, דוד עמר, יחיאל אדרי סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, יוחאי וינשטיין מזכיר העיר, פרופ’ פאול פייגין, המשנה הבכיר לנשיא הטכניון ופרופ’ מיכל גרין, דיקנית הסטודנטים.

רעיון הענקת המלגות נרקם בפגישה שנערכה בלשכתו של ראש העיר דוד עמר בתחילת השנה בה הוחלט כי המלגות יוענקו לסטודנטים הלומדים לתואר ראשון ואשר מתגוררים בנשר מעל שלוש שנים, או לחלופין – שמשפחתם מתגוררת בעיר באותה תקופה.

ראש העיר נשר, דוד עמר, אמר כי שיתוף הפעולה ארוך השנים בין הטכניון לבין עיריית נשר, במיוחד בתחום האקדמי, ממשיך לפרוח ולחדש. ” אני פועל כדי שכל סטודנט תושב העיר יזכה ללימודים גבוהים בחינם”, הדגיש. “עשינו צעד משמעותי בכיוון וביחד עם הטכניון אנו מעניקים היום מלגות בשווי של 200,000 ₪ לסטודנטים תושבי העיר. רק דרך החינוך נביא לצמצום פערים.עיריית נשר משקיעה קרוב ל– 50% מתקציבה בחינוך הפורמאלי והבלתי-פורמאלי יחד. יותר השכלה תביא ליותר הכנסה והתוצאה: צמצום פערים. לפני כחודשיים התחלנו בפרויקט נוסף למען סטודנטים תושבי נשר ובשיתוף בנק לאומי נעניק הלוואות עומדות בגובה שכר לימוד כאשר את ההלוואה יחזיר הסטודנט לאחר סיום לימודיו ומציאת עבודה מכובדת ואת הריבית תשלם העירייה. חזוני הוא שמדינת ישראל תקבע חינוך חינם לכל אזרח היכן שהוא רוצה ללמוד ומה שהוא רוצה ללמוד. זוהי התשואה המבטיחה ביותר לכולם. אתם העתיד של המדינה”.

המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, פרופסור פאול פייגין, אמר כי הטכניון פועל למעלה משמונה עשורים להענקת לימודים גבוהים והשכלה. “הטכניון היה מוסד הלימודים הראשון שאימץ את תוכנית ‘עתידים’ להענקת הזדמנות שווה גם לצעירות ולצעירים מהפריפריה”, הוסיף. “אנו שותפים לחזונו של ראש העיר נשר ומשקיעים בצעירות ובצעירים המוכשרים, למען עתיד המדינה”.

דיקנית הסטודנטים בטכניון, פרופסור מיכל גרין, אמרה כי הטכניון שם בראש מעייניו את רווחת הסטודנט ודואג באופן קבוע להרחיב את סל ההטבות והסיוע. “זו אחת המשימות האהובות עליי – להקל ואם במקצת את מסעכם בן ארבע השנים בטכניון”, הוסיפה.

בתמונה: דוד עמר בטקס חלוקת המלגות בטכניון. צילום – יוסי שרם, דוברות הטכניון