עוזיה גליל: רמת ההוראה התיכונית – אחת הבעיות החמורות של מדינת ישראל

3אבי תעשיית ההיי-טק הישראלית אמר את הדברים במפגש הראשון של “פורום מנהלים לחדשנות” שהתקיים בטכניון

מר עוזיה גליל, הנחשב לאבי ההיי-טק הישראלי, אמר בטכניון כי “החינוך ורמת ההוראה בתיכונים הם אחת הבעיות המרכזיות של מדינת ישראל. אנחנו צריכים לשאוף לכך שהילדים שלנו ירצו להיות המורים של הדור שאחריהם. לשם כך נדרש מאמץ אדיר”. הוא פתח בכך את המפגש הראשון של “פורום מנהלים לחדשנות”, בראשות פרופסור מרים ארז, מנהלת מרכז הידע לחדשנות שהוקם בשנה שעברה בטכניון.

עוזיה גליל הוסיף כי למרות זיהויו עם תעשיית ההיי-טק, הוא מבקש לקדם כאן דווקא את החדשנות בתעשייה הקלאסית, המסורתית. “תוכלו לומר עלי – מה אתה בכלל יודע על התעשייה הזאת? זה נכון, אבל לפעמים, מבט מבחוץ יכול לעזור”. לדבריו, קידום חדשנות בתעשייה הקלאסית הוא אתגר מורכב. “תעשיית הפלסטיק הישראלית, למשל, היא מופת של חדשנות ושל תכנון יצירתי”, הוסיף.

ד”ר ג’ון קאו, מהאישים המובילים בחקר החדשנות ומחברו של הספר Innovation Nation, אמר בהרצאתו כי חדשנות פירושה שאיפה, המגובה ביכולות, לעצב עתיד רצוי מוגדר. “חדשנות דורשת מטרה ברורה, חזון מוגדר של העתיד הרצוי”, אמר ד”ר קאו. “החדשנות פורצת כאשר ישנה תחושת בהילות כלשהי, כמו זו שהתעוררה בארה”ב עם שיגור ה’ספוטניק’ הרוסי ב-1957. עלינו להרחיב את משמעותו של המונח ‘חדשנות’ כמו גם את משמעותו של המונח ‘עושר’ – עושר אינו רק דברים מוחשיים כמו כסף וחביות נפט אלא גם יכולות, אינטלקט, מנהיגות ועוד. אנו רואים כיצד המונחים האלה ממומשים באופן מאוד שונה במדינות שונות. על מדינת ישראל להחליט כיצד היא מגדירה את העתיד הרצוי לה, ועל פי הגדרה זו לכוון תהליכים של חדשנות ברמה הלאומית”.

בתמונה: עוזיה גליל (מימין) עם ד”ר לוי גרצברג, מייסד חברת “צורן”. צילום: יואב בכר, דוברות הטכניון

 

יעניין אתכם גם: חדשנות, חדשנות טכנולוגית, חדשות טכנולוגיה, הייטק בישראל, חדשנות ישראלית, פיתוחים טכנולוגיים ישראלים