סטודנט מהטכניון זכה בתחרות בינלאומית בנושא השפעת הרשתות החברתיות על סביבת העבודה העתידית

16קיבל 5,000 יורו ואפשרות להתמחות בחברת ייעוץ בינלאומית; “הרשת החברתית היא מכונת הקפה החדשה בארגון”

אלכס ז’יטניצקי, סטודנט לתואר ראשון בפקולטה להנדסת תעשיה וניהול בטכניון, זכה בפרס חברת OVUM  הבריטית, בנושא השפעת הרשתות החברתיות על סביבת העבודה העתידית. החברה עוסקת בייעוץ בנושא השפעת הטכנולוגיה על שינויים בשוקים וראשיה יזמו את התחרות כי הגיעו למסקנה שהנושא “שייך לצעירים ואנו רוצים לקבל מהם רעיונות”.

“אנו לא שייכים לדור שקל לו להבין כיצד רשתות חברתיות ישפיעו על סביבת העבודה העתידית”, הודו ראשיה בכנס שערכו בלונדון, שם קיבל אלכס את הפרס, עליו התמודדו יותר ממאה בודדים וקבוצות מרחבי העולם. “הרעיונות של אלכס ז’יטניצקי נמצאו בעלי תובנות רבות ולכן הוא נמצא ראוי לקבל את הפרס”, אמרו השופטים.

לבד מהצגת רעיונותיו בכנס, נפגש אלכס עם אנליסטים בכירים בחברה ועם מנהל המחקר שלה, להחלפת דעות ורעיונות. הוא זכה גם באפשרות להתמחות בחברה.

אלכס הציג שני מסלולי אסטרטגיות, האחד מיועד ללקוחות והאחר למנהלים ועובדים בחברה או באירגון. “אתר האינטרנט של חברה כבר אינו מספיק”, הוא אומר. “כל ארגון או חברה צריכים  לפתוח דף ברשתות חברתיות רלוונטיות להם, בעיקר כאלה העוסקים בציבור הרחב ופחות עם אירגונים או חברות אחרות. למשל – מתן שירות בפייסבוק ולא רק באתר האינטרנט. אנשים שלא השתמשו הרבה באינטרנט עד כה, מתחילים להשתמש ברשת יותר ויותר, בזכות הרשתות החברתיות”.

אשר למסלול העובדים והמנהלים בחברה או באירגון, הציע אלכס להגביר את שיתופי הפעולה בין העובדים באמצעות תכנות ייעודיות. “הצעתי להתחיל בצעדים קטנים, כמו תכנת צ’ט בחברה או באירגון”, הוא אומר. “התייעצתי עם ד”ר שרית מולדובן מהפקולטה שלי והיא סיפרה לי על מחקר שבמהלכו הוצאה מכונת הקפה מהחברה והדבר גרם להפחתת הקשר בין העובדים. אכן, הרשת החברתית הופכת למכונת הקפה החדשה”.

עוד הציע לערוך הדרכות לעובדים, שכן רשתות חברתיות נכנסות לאירגונים ולחברות ללא הכנה או תכנון מוקדם ומשנות בצורה דרסטית את אופי השימוש באינטרנט של משתמשים רבים. בתוך כך, הן משפיעות על ההתנהגות שלהם כעובדים וכצרכנים.

“לפי דעתי, האיום הגדול ביותר שעומד היום בפני עסק כלשהו בזירת המדיה החברתית הוא שהעסקים המתחרים שלו יתאימו את עצמם למציאות החדשה טוב יותר ומהר יותר”, אומר אלכס. “הדבר הראשון שעשיתי לאחר שנודע לי על הזכיה, היה לכתוב על כך סטטוס בפייסבוק, דבר שלא היה עולה על דעתי לפני חמש שנים”, הוא צוחק. “מדובר במהפיכה של מעבר מאנונימיות לחשיפה, והכל מרצון”.

אלכס, בן 23, למד בבית הספר התיכון בגשר הזיו. “הזכיה בתחרות נתנה חיזוק להחלטתי ללמוד הנדסת תעשיה וניהול בטכניון ובהחלט סיפקה לי קרש קפיצה מצויין לקריירה עתידית”, הוא אומר.

בתמונה: אלכס ז’יטניצקי עם ראשי חברת OVUM בכנס שבו הוענק לו הפרס. צילום: דוברות הטכניון.