סטודנטים מהטכניון זכו במדלית זהב בתחרות בינלאומית בתכנות

22הגיעו למקום השני באיזור דרום מערב אירופה וגברו על נבחרות של אוניברסיטאות ידועות בגרמניה, ספרד, פורטוגל וצרפת; בתחרות היוקרתית משתתפים 22,000 סטודנטים מ-2,000 אוניברסיטאות ב-82 מדינות; תחרות הגמר תתקיים במצרים

 נבחרת סטודנטים מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון הגיעה להישג בינלאומי, בקבלה מדלית זהב (מקום שני) בתחרות תכנות. הסטודנטים – כרמי גרושקו, שחר פפיני ויניב סבו, עם המאמן קולמן וורנוביצקי והמנחה פרופסור גיל ברקת, בתמיכת חברת “אמדוקס”, גברו על סטודנטים מאוניברסיטאות מובילות בגרמניה, ספרד, פורטוגל וצרפת.

התחרות היוקרתית ACM/ICPC נערכת מאז שנת 1970 וכוללת 22,000 סטודנטים מ-2,000 אוניברסיטאות ב-82 ארצות. תחרות הגמר תיערך במצרים בעוד כשלושה חודשים.

במהלך התחרות, אשר נמשכת כחמש שעות, על הצוותים לפתור כעשר בעיות תכנותיות. פרופסור ברקת מספר כי בעיה היא בדרך כלל “סיפור מהחיים”, הכולל בעיה אלגוריתמית כלשהי שכדי לפתור אותה יש לנצל ידע תיאורטי במתמטיקה או במדעי המחשב, למשל, מסלול מינימלי בגרף, תכנות דינמי או מבני נתונים יעילים. “פתרון של בעיה היא תוכנת מחשב והוא מוכרז כנכון אם הוא פועל נכונה על אוסף מסויים של קלטים אשר אינם ידועים למתחרים”, מסביר פרופסור ברקת. “הם הוכנו מראש על ידי צוות השופטים”.

פרופסור ברקת מדגיש כי דוגמאות הבדיקה, המוכנות על ידי השופטים, כוללות גם מקרי קצה ומקרים מנוונים (ולכן על הצוות לחשוב על מקרים כאלה) וקלטים עצומים בגודלם (ולכן על הצוות לחשוב על פתרונות יעילים ולא רק נכונים). במקרה של פתרון שגוי, הצוות מקבל חיווי על מהות השגיאה ומותר לו להגיש פתרונות נוספים ללא הגבלה.

הצוות הטכניוני פתר ארבע שאלות והפסיד “על קו הסיום” לצוות שוויצרי שפתר את השאלה החמישית 24 דקות לפני סיום התחרות.

בשנת 2008 הגיע הצוות הטכניוני למקום ה-17 אך זוהה הפוטנציאל שלו ולכן יצא אותו צוות לתחרות גם בשנה שעברה וחזר עם מדליית כסף ומקום שביעי. השנה הוא קיבל מדליית זהב ומקום שני באיזור דרום-מערב אירופה(SWERC) , העשוי להקנות לו כרטיס כניסה לתחרות הגמר שתיערך בשארם-א-שייח בפברואר 2011.

לפני כשלוש שנים יזם פרופסור ברקת קורס בתכנות תחרותי בפקולטה למדעי המחשב בטכניון. מאמן הצוות הטכניוני, קלמן וורנוביצקי, היה ראש הצוות בשנת 2006 ועם סיום לימודיו לתואר שני בטכניון – נשאר כמאמן.

בתמונה: מימין לשמאל – קולמן וורנוביצקי (מאמן), שחר פפיני (מתחרה), כרמי גרושקו (מתחרה), יניב סבו (מתחרה), גיל ברקת (מנחה אקדמי).