נשיא הטכניון בביקור בירוחם: “למדנו כאן שניתן לשנות דברים במדינה”

10אלוף (מיל.) עמרם מצנע לראשי הטכניון שביקרו בירוחם: “הבסיס הוא חינוך ושם המשחק – מורים טובים”

יקבל בקיץ תואר “דוקטור לשם כבוד” מהטכניון; נשיא הטכניון: “למדנו כאן שניתן לשנות דברים במדינה. חבל שביום ביקורנו בירוחם רוב המדינה עסקה במעצרים ובעניינים אחרים”

 “אני לומד בירוחם דברים רבים שבחיפה לא הבנתי”, אמר ביום חמישי האלוף (מיל.) עמרם מצנע, לשעבר ראש העיר חיפה וכיום יו”ר הוועדה הממונה בירוחם. הוא אירח את חברי הוועד המנהל והנהלת הטכניון, בראשות הנשיא פרופסור פרץ לביא, שביקרו בירוחם לרגל ההחלטה להעניק לו תואר “דוקטור לשם כבוד” של הטכניון.

“הבסיס הוא חינוך ושם המשחק הוא מורים טובים”, הוסיף עמרם מצנע. “למדתי שקודם כל האנשים מחפשים חינוך טוב לילדיהם ואיכות חיים. רק אחר כך באה הפרנסה”. הוא גילה שהוא מתכנן שכונה חדשה, “צהלה בירוחם” יהיה שמה, שבה יתגוררו אנשי צבא שישרתו בעיר הבה”דים שתקום בסמוך. “הם יגורו שם בשכירות, עם אופציה לרכישת הבית”, הבהיר.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי הוא וחבריו להנהלת הטכניון התרשמו עמוקות מהמשאבים הרבים המושקעים בחינוך בירוחם ומהמורים המעולים שפגשו. “אפשר לשנות דברים במדינה”, אמר. “פגשנו כאן אנשים נהדרים עם ברק בעיניים וגאוות יחידה. חבל שביום ביקורנו כאן רוב המדינה עסוקה במעצרים למיניהם ולא יודעת על המהפיכה המתרחשת בירוחם”.

התואר “דוקטור לשם כבוד” מוענק לעמרם מצנע “בהערכה על תרומתו לביטחון ישראל, על היותו מקור השראה בעשייתו המבורכת בירוחם – לפיתוח וביסוסו של היישוב, לשינוי תדמיתו ולהפיכתו למקום רוחש פעילות ומבוקש על ידי צעירים”. כן מביע הטכניון הערכה להירתמותו של עמרם מצנע לפעילות הטכניון, לצמצום הפערים ולעידוד המצויינות במסגרת התכנית הטכניונית (בשיתוף עם בנק הפועלים) – “פועלים משלוש לחמש”. בתכנית זו מסייעים בוגרי הטכניון לתלמידי תיכון להגיע לחמש יחידות בגרות במתמטיקה ולפתוח בכך בפניהם את שערי האוניברסיטאות כולן. המבקרים ייפגשו עם תלמידות ותלמידים המשתתפים בתכנית זו.

בתמונה: מימין לשמאל: נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, המשנה לנשיא ומנכ”לית הטכניון, ד”ר אביטל שטיין ועמרם מצנע. צילום: דוברות הטכניון