נפתח בית ספר בינלאומי להנדסה בטכניון

33

הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית משיקה תוכנית בינלאומית בתחומי הנדסת תשתיות וסביבה כצעד ראשון לבית ספר בינלאומי בטכניון בכל תחומי ההנדסה; 23 הסטודנטים הראשונים הגיעו ארצה בשבוע שעבר; הלימודים יתנהלו בשפה האנגלית ומיועדים לסטודנטים מחו”ל

הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון משיקה בימים אלו תכנית בינלאומית להנדסה בתחומי הנדסת תשתיות וסביבה. התכנית תתנהל בשפה האנגלית ומיועדת לסטודנטים מחו”ל. השנה יתחיל מחזור ראשון של 23 סטודנטים, והוא יהווה, לדברי פרופסור ארנון בנטור, דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית – “הגרעין להגשמת חזון הקמת בית ספר בינלאומי בכל תחומי ההנדסה בטכניון, שבמסגרתו ילמדו 1,000 סטודנטים תוך 10 שנים, אשר יגיעו מכל קצוות העולם”.

ארבע הסטודנטיות ו – 19 הסטודנטים הגיעו מ- 14 מדינות בחמש יבשות – אמריקה (ארה”ב וקנדה), דרום אמריקה (אורוגוואי ופרו), אירופה (איטליה, דנמרק, צרפת, ספרד ואלבניה), אפריקה (דרום אפריקה, גאנה וגיניאה) ואסיה (סין והודו). 30% מהסטודנטים בבית הספר הבינלאומי החדש של הטכניון הינם ממדינות מתפתחות.

“תכנית הלימודים זהה לחלוטין לתכנית הלימודים בעברית בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית”, הוסיף פרופסור בנטור. “הענף שאנו עוסקים בו, בנייה ותשתיות, הוא ענף גלובאלי – חברות ישראליות רבות בתחום זה פועלות בחו”ל ואנו מאמינים שבסיום לימודיהם יהיו הסטודנטים שלנו לשגרירי רצון טוב של ישראל בארצותיהם וחלקם אף ישמשו נציגים של החברות הישראליות בחו”ל. הוא הדגיש את המוניטין של הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית ואת אופייה הרב תחומי המאפשר הכשרת מהנדסים בחזית המדע והטכנולוגיה כדי לתת מענה לצרכי המאה ה- 21 בתחומי התשתיות והסביבה”.

המנהל האקדמי של בית הספר, פרופסור אמנון כץ, אמר כי בתחילה ילמדו הסטודנטים במכינה שתימשך ארבעה חודשים, בה ילמדו גם עברית. “מדובר בתהליך דו כיווני, אשר בו, מצד אחד, נייצא את הידע הרב שנצבר בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית ובישראל בתחומי התשתית והמים ונהפוך את בוגרי התכנית למובילים בתחומם ולשליחי רצון טוב למדינת ישראל, ומן הצד השני הסטודנטים שלנו ייהנו ממפגש עם סטודנטים מוכשרים מכל העולם”.

המנהל האופרטיבי של בית הספר, אריאל גבע, ציין את ההצלחה של גיוס סטודנטים, שהיא פועל יוצא של המוניטין הבינלאומי של הטכניון ומאמצי השיווק הנרחבים שכללו, בין השאר, ביקורים בבתי ספר תיכוניים מובילים בארה”ב ובאירופה, ביקורים בתערוכות לימודים בינלאומיות וחשיפה באמצעות האינטרנט. “לכל אלה יש להוסיף את ההירתמות של הנהלת הטכניון להובלת מהלך אסטרטגי זה”, הוסיף. “הסטודנטים של בית הספר הבינלאומי יזכו לתשומת לב מיוחדת שתכלול חניכה אישית בתחומים אקדמיים וחברתיים, ותכנית חברתית-חווייתית שתכלול הכרת החברה הישראלית וארץ ישראל”.

בתמונה: תלמידי בית הספר הבינלאומי להנדסה בטכניון והצוות המוביל