מנכ”ל רפאל ביריד התעסוקה הגדול בטכניון: בכוונתנו לייצא את מערכות “כיפת ברזל” ו”מעיל רוח” ולהוזיל את העלויות, במיוחד לצה”ל

67גידול של 15% בביקוש לסטודנטים ובוגרים של הטכניון ביריד התעסוקה הטכנולוגי הגדול בארץ

מנכ”ל רפאל, אלוף (מיל.) ידידיה יערי, ביקר ביריד התעסוקה הגדול של הטכניון ואמר כי בכוונת רפאל לייצא את מערכות “כיפת ברזל” ו”מעיל רוח”, ובכך להוזיל את העלויות, במיוחד לצה”ל. אלפי סטודנטים ובוגרים גוייסו היום ביריד התעסוקה הגדול בארץ. 47 חברות התפרשו ב- 122 ביתנים.

מנכ”ל רפאל לווה בביקורו על ידי סמנכ”ל משאבי אנוש בחברה, יגאל סרברו. הוא הצטלם לראשונה ליד מערכת “כיפת ברזל” אשר הובאה במיוחד ליריד. “באנו לכאן היום כדי לקטוף את הבנות והבנים הכי טובים במדינת ישראל”, הוסיף ואמר ידידיה יערי. “יצוא מערכת ‘כיפת ברזל’ מתחייב, השאלה היא איך ולמי. אין לנו חשש מזליגת ידע, אני מקווה שנוכל לייצא את המערכת לבעלי בריתנו בעולם. במערכת כגון זו יש לחשוב על מחיר הפגיעה ולא על מחיר היירוט”.

מנהלת יחידת התעסוקה בלשכת דיקנית הסטודנטים, ברוריה זומר–פדידה, אמרה כי היריד גדול ב-15% מהיריד הקודם, שאף הוא בלט בהיקפו.  בין החברות המשתתפות – אינטל, אלביט מערכות, התעשייה האווירית, חברת החשמל, קוואלקום, טבע, פריגו,  טאואר, יאהו, מארוול, צורן, צ’ק פוינט ופריסקייל.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי בלי בוגרי הטכניון לא הייתה לישראל תעשיית הי-טק מתקדמת כל כך. סקר הנערך בימים אלה מצביע על כך ש-76% מבוגרי הטכניון אחראים ל-51% מהייצוא שלה.

רבות מהחברות המשתתפות ביריד התעסוקה חיפשו סטודנטים ובוגרי טכניון עם ממוצע ציונים גבוה (80 לפחות) אך אחרות שמות דגש דווקא על פוטנציאל גבוה של הסטודנטים ומיחסות חשיבות רבה לראיון האישי ולמבדקים שהן עורכות.

דיקנית הסטודנטים בטכניון, פרופסור מיכל גרין, אמרה כי זהו מפגש חשוב בין החברות המובילות בארץ לבין הסטודנטים והבוגרים של הטכניון וכי זו הזדמנות להוכיח לסטודנטים שהשקעתם הרבה בלימודים נושאת פרי. לחברות זו הזדמנות יוצאת דופן לקלוט כוח אדם איכותי ומוכשר. “אין לי ספק שהיריד יתרום להצטרפותם של בוגרים נוספים למאגר המכובד של בוגרי הטכניון התופסים כיום עמדות מפתח במגזר הציבורי, הביטחוני והתעשייתי של מדינת ישראל”, הדגישה פרופסור גרין.

בתמונה: מימין לשמאל: המשנה לנשיא ומנכ”לית הטכניון, ד”ר אביטל שטיין, נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, מנכ”ל רפאל, ידידיה יערי, המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, פרופסור פאול פייגין ודיקנית הסטודנטים, פרופסור מיכל גרין. צילם: יוסי שרם, דוברות הטכניון