מכון מיראג’-טכניון לעסקים בינלאומיים יוקם בתל אביב וינהיג תוכנית למנהלי היי-טק

קרן מיראג’ תרמה לטכניון תרומה ייחודית של 12 מיליון דולר להקמת המכון; תפתח בו תוכנית ה- EMBA הבינלאומית הראשונה בישראל למנהלים מתחום ההיי-טק

מכון מיראג’-טכניון לעסקים בינלאומיים יוקם בתל אביב בעזרת תרומה בסך 12 מיליון דולר של קרן אנדריי וקתרין מיראג’ מקליפורניה. במכון, אשר יחל לפעול בשנת 2010 תפעל תוכנית ה-EMBA הבינלאומית הראשונה בישראל למנהלים מתחום ההיי-טק. כל הקורסים בתכנית יתקיימו בשפה האנגלית. כמו כן יפעלו במכון שלושה מרכזים אשר יערכו מחקר, פיתוח מדיניות מסחר בינלאומית והכשרת המנהיגות העסקית הישראלית, תוך התמקדות בשוקי המפתח – ארה”ב, אסיה ואירופה.

קרן מיראג’, היא קרן אמריקנית משפחתית שפאול מיראג’ הקים בשנת 2004, ומטרתה לתרום לחיזוק יחסי המסחר בין ישראל לארה”ב ולשיפור ההיכרות של אנשי העסקים הישראלים עם הכלכלה האמריקאית ודרכי התנהלותה. הקרן שמה לעצמה מטרה לקדם ולפתח מנהלים ישראלים והיא מארגנת שני סמינרים שנתיים של מנהלי חברות ישראליות ויזמים, המגיעים לעשרה ימי השתלמות בקליפורניה וסמינר שנתי אחד, הנמשך שלושה שבועות, בו לוקחים חלק תלמידי MBA ישראלים. מאז הקמתה השתתפו בסמינרים של הקרן יותר מ-225 אנשי עסקים וסטודנטים ישראלים. בראשותו של חבר הנאמנים עומד רון גוטלר, יו”ר נייס מערכות, והוא כולל אנשי כלכלה ועסקים מהמובילים במשק הישראלי. התוכנית נחשבת למוצלחת ויוקרתית ביותר בקרב תלמידי תכנית ה-MBA בישראל.

בעקבות פעילותה, הגיעה הקרן להבנה כי הצמיחה הכלכלית העתידית של ישראל תלויה ביכולתה להמשיך ולראות בהיי-טק את מנוע הצמיחה המרכזי שלה, כך שתוכל להתחרות באופן מוצלח בשוקים בינלאומיים.  מתוך רצון לסייע בבניית מערך של מנהיגות בעלת ניסיון, מומחיות ומקצועיות גבוהה בזירה הבינלאומית, זיהתה הקרן צורך בהכשרת מנהלי עסקים בתחום ההיי-טק, אשר באים מרקע של הנדסה או תוכנה. כדי לענות על צורך זה, גיבש צוות מיוחד של הקרן והטכניון במשך שנתיים תוכנית לימודים IEMBA בינלאומית חדשה וייחודית אשר תלמד באנגלית בלבד.

התכנית תמשך 18 חודשים ותפגיש את הסטודנטים עם בכירי המרצים והאקדמאים בעולם, מובילי מדיניות כלכלית ברחבי תבל ומנהלים מובילים מתחום ההיי-טק מישראל ומהעולם תוך ניצול מערך ההיכרויות והקשרים של אנשי הקרן עם עולם ההי טק. התכנית תשלב בין תיאוריה ופרקטיקה ותתמקד בהכשרת דור המנהלים הנוכחי והעתידי בתחום ההיי-טק, בבניית אסטרטגיה בינלאומית להעצמת השיווק וההחדרה של מוצריהם בצורה אפקטיביות ויעילה לאזורי מפתח בעולם, כמו ארה”ב, אסיה ואירופה.

המועמדים להשתתף בתכנית הם בוגרי תואר ראשון מצטיינים בתחומי ההנדסה והמדעים ומהנדסים ומדענים הנמצאים כבר במסלול ניהולי בחברות היי-טק. בוגרי התכנית אשר יהפכו לעמיתי קרן מיראג’ יזכו לליווי שוטף ותמיכה בבנייתם כמנהיגים בתחום ההיי-טק.

בנוסף לתכנית ה EMBA, יוקמו במכון 3 מרכזים בינלאומיים אשר יתמקדו בשווקי ארה”ב, אסיה ואירופה. המרכזים יובילו מחקרים אשר יערכו על ידי האקדמאים המובילים בתחומי הכלכלה ומנהל עסקים בישראל ויזמו כנסים ופורומים אשר יסייעו למנהיגות העסקית ולמקבלי ההחלטות המדיניים להעריך מדיניות קיימת ולפתח מדיניות מסחר בינלאומית חדשה. כמו כן יערכו המרכזים הכשרות למנהלים מובילים בהיי-טק המעוניינים להרחיב את יכולות היצוא של חברתם ולהעצים את חדירתה לשוקי ארה”ב, אסיה ואירופה.

נשיא הטכניון פרופ’ יצחק אפלויג, אמר: “אני מעריך כי תכנית ה- EMBA תהפוך בתוך זמן קצר לתכנית בינלאומית מובילה אשר תזכה לדירוג בינלאומי גבוה. התכנית, הראשונה מסוגה בישראל, עונה על הצורך של הקהילה העסקית הישראלית לתואר בעל ערך מוסף ממוקד אסטרטגית”.

פאול מיראג’, מייסד הקרן, אמר: “בהתחשב בגודלה של אוכלוסיית ישראל, הדחיפה להקמת חברות סטארט-אפ חדשות לצד צמיחתן של הקיימות תהיה תלויה בחדירה יעילה לשוקי מפתח כארה”ב, אסיה ואירופה. זה מצריך בניית מנהיגות עסקית מובילה, מוכשרת ומיומנת. ראינו בטכניון את הפרטנר המתאים ביותר להכשיר את הדור הבא של מנהיגי ההיי-טק בישראל”.