מכון המחקר הגרמני האסו פלטנר הקים שלוחה מחקרית בטכניון

13בשיתוף עם הפקולטות להנדסת חשמל ולמדעי המחשב; זו השלוחה השניה שהמכון היוקרתי מקים מחוץ לגרמניה

מכון המחקר הגרמני הנודע “האסו פלטנר” הקים שלוחה בטכניון, בשיתוף עם הפקולטות להנדסת חשמל ומדעי המחשב. זו השלוחה השניה שהמכון היוקרתי מקים מחוץ לגרמניה. השלוחה הקודמת הוקמה בדרום אפריקה לפני כשנה. המכון שהוקם על ידי האסו פלטנר, ממקימיה של חברת התוכנה הידועה SAP, עוסק במחקר והוראה של מערכות חישוב אירגוניות.

מנהל המכון, פרופסור כריסטוף מיינל, קידם בברכה את חמשת הדוקטורנטים מהטכניון והמנחים שלהם ואמר כי ביחד ימנו השלוחות המחקריות של המכון בחו”ל 37 חוקרים. החוקרים הישראלים יתמקדו בטכנולוגיות של חישוב רב עוצמה הניתן להגדלה.
בטקס שהתקיים בפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, אמר המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, פרופסור פאול פייגין, כי הקמתה בטכניון של שלוחה מחקרית של מכון מחקר מוביל כמו “האסו פלטנר”, תואמת את איסטרטגית הגלובליזאציה המחקרית של הטכניון, השמח לשתף פעולה עם טובי החוקרים ברחבי העולם. “שיתוף הפעולה הזה, עם אוניברסיטאות פוטסדם וקייפטאון, יוביל, ללא ספק, להתפתחות תחום מדעי המחשב והנדסת חשמל בהיבטי מערכות חישוב תומכות שירות.

פרופסור מיינל הדגיש כי המכון שהוא עומד בראשו נהנה משיתופי פעולה עם אוניברסיטאות מובילות בעולם, כמו MIT בבוסטון, האוניברסיטה הטכנולוגית בביג’ין ואוניברסיטאות מובילות באירופה. “עתה הצטרפו לחבורה הנכבדה הזו הטכניון בחיפה ואוניברסיטת קייפטאון, ואנו גאים ושמחים על כך מאוד”, הדגיש.

בתמונה: מימין לשמאל: דיקן בית הספר ללימודי מוסמכים בטכניון, פרופסור משה שפיטלני, המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, פרופסור פאול פייגין, הדיקן לשעבר של הפקולטה להנדסת חשמל, פרופסור ישראל צידון, הדיקן הנוכחי, פרופסור אדם שוורץ, פרופסור כריסטוף מיינל ודיקן הפקולטה למדעי המחשב בטכניון, פרוספור אלי ביהם בעת חתימת הסכם הקמת השלוחה המחקרית של מכון “האסו פלטנר”