מוטורולה העולמית העניקה מלגות ל-23 סטודנטים בטכניון

5המלגות, בסך חמשת אלפים עד תשעת אלפים ש”ח ניתנו לסטודנטים מארבע פקולטות

קרן מוטורולה העולמית העניקה מלגות ל-23 סטודנטים בטכניון, מהפקולטות להנדסת תעשיה וניהול, הנדסת מכונות, מדעי המחשב והנדסת חשמל. שמעון דיק, נשיא מוטורולה ישראל, אמר בטקס כי תעשיית ההי-טק היא הקטר המושך את המשק הישראלי, והוא זקוק לחינוך הטכנולוגי כדי להמשיך ולמשוך. “בשנה שעברה הענקנו תשע מלגות, והשנה 23”, הדגיש. “אנו נמשיך ונתמרץ את החינוך בכלל ואת החינוך הגבוה, ככל שנוכל”.

המשנה לנשיא ומנכ”לית הטכניון, ד”ר אביטל שטיין, אמרה כי “הקשר בין חברת “מוטורולה” לבין הטכניון הוא קשר חם, הדוק ורב שנים, הנמשך מאז תחילת שנות השמונים ורק משתבח עם הזמן”. היא ציינה כי כבר בשנת 1981 תרמה החברה למעונות סטודנטים בטכניון, בשנת 1982 תרמה לקליטת חברי סגל חדשים (“היא הבינה כבר אז עד כמה חשובה היא המלחמה בבריחת המוחות מהארץ”) ובשנת 1983 – לציוד לפקולטה למדעי המחשב. מאז תרמה החברה לטכניון רבות, וגם נתרמה – שכן מאות, אם לא אלפי בוגרי טכניון, עבדו ועובדים בחברה. “אכן, ההשקעה בסטודנטים שלנו היא השקעה טובה, היא השקעה בעתיד תעשיית ההי-טק הישראלית, היא השקעה בעתיד המדינה ובעתיד כולנו”, אמרה ד”ר שטיין.

מיכאל פירוב, אחד ממקבלי המלגות, אמר בשם חברותיו וחבריו: “אין זה סוד שלרכוש השכלה גבוהה במדינתנו זו משימה לא פשוטה הדורשת משאבים רבים. סטודנטים רבים נאלצים לשלב עבודה עם לימודים, דבר המקשה על התמקדות והצלחה בלימודים”. הוא פנה לראשי מוטורולה והוסיף: “מי יתן ותמשיכו עוד שנים רבות לתרום לחברה ושיום יבוא ובו נוכל גם אנו להחזיר למדינה את ההשקעה שלכם בנו”.

בטקס השתתפו דיקני ארבע הפקולטות, דיקנית הסטודנטים בטכניון, פרופסור מיכל גרין, יהודה פורת, סגן נשיא מוטורולה למשאבי אנוש ואמה שוצמן, מנהלת קשרי קהילה ואקדמיה במוטורולה.

בתמונה: נשיא מוטורולה ישראל, שמעון דיק, נואם בטקס בטכניון. צילום: יואב בכר, דוברות הטכניון