כתב העת המדעי Chemistry הקדיש את גליונו האחרון לנשיא היוצא של הטכניון

43כתב העת המדעי היוקרתי A European Journal – Chemistry הקדיש את גליונו האחרון לפרופסור יצחק אפלויג, הנשיא היוצא של הטכניון, לרגל יום הולדתו ה-65. הגיליון מכיל 31 מאמרים, בתוכם מאמרים מאת שני חתני פרס נובל, בשטחי הכימיה המגוונים להם תרם והם מוקדשים לפרופסור אפלויג בהוקרה על “תרומתו העצומה לכימיה”

בדברי הפתיחה מסבירים העורכים כי גיליון זה מהווה הצדעה לפועלו של פרופסור אפלויג, וכי המאמרים שבו סוקרים את מכלול תרומתו של פרופסור אפלויג למגוון רחב של תחומים, מכימיה אורגנית ועד לכימיה חישובית והכימיה של סיליקון. הם מתארים גם את הקריירה המקצועית של פרופסור אפלויג, ואת שנותיו כאיש סגל בטכניון ובתפקיד נשיא הטכניון.

“הוא היה אחד ה’נביאים’ החשובים בעולם בהבנת התפקיד והפוטנציאל הגלום בחישובים תיאורטיים המבוססים על תורת הקוונטים – לתחום הכימיה האורגנית ולאחר מכן לכימיה של סיליקון. יצחק עשה זאת חרף הסתייגותם של רבים בקהילות אלו מהשימוש בכימיה חישובית כאל כלי מחקר לגיטימי”, הם כותבים. “אין ספק בכך שתרומתו למחקר ולהוראה השפיעה, ותמשיך להשפיע, על כל מי שהתמזל מזלו להכירו. מנהיגותו בראשות הטכניון בשנים האחרונות, תוך שהוא ממשיך להיות חוקר פעיל ואף ללמד, מדגימה את מחוייבותו למחקר והשפיעה עמוקות על כל מי שהכירו. רבים מאיתנו משתדלים לדבוק ב’סגנון יצחק אפלויג’ בפעילותנו האקדמית”.

Chemistry הוא כתב העת האירופי המרכזי של כל האגודות הכימיות האירופיות והמאמרים המתפרסמים בו, לאחר תהליך שיפוט קפדני, מקיפים את כל שטחי הכימיה. זו הפעם הראשונה שעיתון יוקרתי זה מקדיש חוברת מלאה למדען כלשהו.
בתמונה: פרופסור יצחק אפלויג