כתב העת הישראלי לכימיה ייצא לאור על ידי Wiley-VCH

רכישת העיתון תחזק את הקשרים עם האגודה הישראלית לכימיה

כתב העת הישראלי לכימיה, Israel Journal of Chemistry, ייצא לאור על ידי Wiley-VCH, הזרוע המו”לית של  “ווילי” הממוקמת בויינהיים, גרמניה. Wiley-VCHרכשה את כתב העת בשלהי 2009, במלאת יובל לתחילת הקשר המדעי בין ישראל לגרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה. כתב העת הישראלי לכימיה חוגג את גליונו החמישים בשנה הנוכחית, והוא הפרסום הרישמי של האגודה הישראלית לכימיה. גיליון ינואר 2010 יצא לאור לאחרונה, והוקדש לכימיה של הריבוזום – מחוה לחתני פרס נובל בכימיה לשנת 2009, הפרופסורים עדה יונת, וקטרמן רמקרישנן ותומס סטייטס.

כתב העת מתמקד בנושאים אקטואליים, שכל אחד מהם נערך על ידי עורך-אורח ומכיל בעיקר מאמרי ביקורת מוזמנים. הגיליונות הבאים יסקרו אלקטרו כימיה אורגנית (מחווה לפרופסור אלן בארד, חתן פרס וולף לשנת 2008),  ,metal-catalyzed cross-coupling reactionננו-שפופרות וננו-מבנים. מערכת העיתון כוללת 12 כימאים ישראלים נודעים, ובוועדה המייעצת חברים 30 איש, 18 מהם חתני פרס נובל.

עורך כתב העת, פרופסור אהוד קינן מהפקולטה לכימיה בטכניון, הוא נשיא האגודה הישראלית לכימיה. לדבריו, “ההיסטוריה של כתב העת הישראלי לכימיה מייצגת מיקרוקוסמוס המאפיין את ההתפתחות המדהימה של המדע במדינת ישראל. כתב העת שרד ושגשג במים סוערים הודות למאמציהם ולמסירותם של כימאים נלהבים, ביניהם פליקס ברגמן, גבריאל סטיין, אהרון קציר, שלום שראל וחיים לבנון. כעת ייהנה כתב העת מן המומחים המסורים ב-Wiley-VCHואני משוכנע שמאמצינו המשותפים יביאו לאיכות גבוהה ולנראות בינלאומית נרחבת”.

סטיבן מירון, סגן נשיא ב-Wiley & Sons, מוסיף: “אנחנו שמחים מאוד להיות המו”לים של כתב העת הישראלי לכימיה, כתב עת נפלא שחיזק את קשרינו עם כימאים רבים ומשפיעים מישראל. שותפותנו עם האגודה הישראלית לכימיה משלימה את השותפויות החזקות שלנו עם אגודות כימיה באירופה ובאסיה”.

כתב העת, שהיה בעבר ירחון, יצא כבר בשישה גליונות השנה. מאמרים מסוימים יפורסמו לפני פרסומו של הגיליון כולו.