טכנולוגיה שמקורה בטכניון לאבחון ביתי של הפרעות נשימה בשינה נבחרה לאחד החידושים הרפואיים החשובים ב-2010

44הכרה בינלאומית לטכנולוגיה שיצאה מהטכניון:
טכנולוגית ה- WatchPAT™ של איתמר מדיקל נבחרה כאחת מעשרת החידושים הרפואיים החשובים ביותר לשנת 2010 ע”י “קליבלנד קליניק”

הטכנולוגייה הייחודית והחדשנית של ה – WatchPAT™ צויינה כמהפכנית לאבחון ביתי של הפרעות נשימה בשינה

טכנולוגיית ה – WatchPAT™ של חברת איתמר מדיקל הישראלית נבחרה לרשימת עשרת החידושים הרפואיים החשובים ביותר לשנת 2010, המתפרסמת מדי שנה על-ידי “קליבלנד קליניק”, אחד מהמוסדות הרפואיים הנודעים בעולם. הרשימה התפרסמה בפסגה השביעית השנתית של “קליבלנד קליניק” לחידושים רפואיים (Cleveland Clinic Medical Innovation Summit), אשר סרקה את כל החידושים הרפואיים הן בעולם המיכשור הרפואי והן בעולם התרופות.

חברת הייעוץ הבינלאומית “אליקס פרטנרס” (AlixPartners, LLP), שמונתה על ידי “קליבלנד קליניק” כגוף החיצוני לסריקה זו, בחרה בעשרת הטכנולוגיות הנבחרות בעזרת קבוצה של מומחים חיצוניים.

בסיס הטכנולוגיה עליה פותחה טכנולוגית ה- WatchPAT™, מקורו בטכניון, במעבדתו של פרופ’ פרץ לביא (הנשיא החדש של הטכניון), שם ערכו פרופ’ פרץ לביא, ד”ר בוב שנל וד”ר קובי שפי את המחקר המקורי.

“ההכרה בטכנולוגיית ה- WatchPAT™ כחדשנית ומהפכנית מהווה קפיצת מדרגה בשוק האבחון הביתי ומשקפת את קצב גידול המכירות המהיר של WatchPAT™” , אמר ד”ר דב רובין, מנכ”ל ונשיא חברת איתמר מדיקל. “בעשור האחרון עמלה החברה על שידרוג הטכנולוגיה וכעת היא בשלה לשלב השיווק ההמוני”, אמר רובין.

ארבעה קריטריונים מרכזיים עמדו בבסיס הקביעה של רשימת המועמדים לעשרת החידושים הרפואיים החשובים ביותר ל – 2010, ואלה הם:

  • פוטנציאל לחדירה קלינית מהירה (שיפור מהותי ברווחת החולה או שיפור מהותי בתפקוד המערכת הבריאותית).
  • הסתברות הצלחה גבוהה.
  • על הטכנולוגיה להיות מוכרת בשוק או לקראת חדירתה בשוק.
  • בסיס מדעי מספק לביסוס החידוש הטכנולוגי.

בסוף שנות ה- 90, רכשה חברת איתמר מדיקל את הזכויות לטכנולוגיה הבסיסית והחלה בפיתוח מכשיר ה- WatchPAT™, המיועד לשוק האבחון הביתי של הפרעות שינה. לאיתמר מדיקל יש כיום 40 פטנטים רשומים המכסים את כל האספקטים של הטכנולוגיה ומוצרי החברה.

“שיתוף הפעולה הייחודי בין הטכניון לבין חברת איתמר מדיקל לאורך השנים, צריך להוות מודל חיקוי לתעשיית המכשור הרפואי ולמוסדות האקדמיים. מכשירים מהפכניים כמו ה– WatchPAT™ , שמסוגלים לשנות את פני הבריאות העולמית בקנה מידה כה גדול, דורשים רקע מדעי מוצק המצוי באקדמיה”, אמר ד”ר גיורא ירון, יזם ויו”ר משותף של חברת איתמר מדיקל. הוא הוסיף: “שילוב של יכולות אלה עם כישורי פיתוח מוצר, שיווק ומכירות שתעשיית המיכשור הרפואי מספקת, מאפשרים פריצות דרך כגון זה שבא לידי ביטוי במוצר ה- WatchPAT™”.

***
איתמר מדיקל הינה חברת טכנולוגיה רפואית ציבורית (TASE:ITMR) המפתחת מכשירים רפואיים לא חודרניים תוך שימוש באות ה – PAT™ (Peripheral Arterial Tone).סיגנל ה-PAT™, מהווה “חלון” לשתי מערכות פיזיולוגיות בגוף האדם: המערכת הקרדיו-וסקולרית ומערכת העצבים האוטונומית.

בתמונה: המכשיר של “איתמר”. צילום: ארכיון חברת “איתמר מדיקל”