חברת החשמל השקיעה שני מיליון שקל במיזם סולארי חדשני של חבר בפרוייקט “טכניון לחיים” של ארגון בוגרי הטכניון

68המשתתפים בפרוייקט מקבלים הדרכה וייעוץ מבוגרי טכניון מנוסים; היזם המציא תאים פוטוולטאיים עם יותר נצילות בעלות פחותה המאפשרים ייצור המוני

חברת החשמל השקיעה שני מיליון שקל במיזם “אבן אור” של הדוקטורנט יבגני פריזאנט, חבר בפרוייקט “טכניון לחיים” של ארגון בוגרי הטכניון. הוא המציא דור חדש של תאים פוטוולטאיים (תאי שמש) שעקרון פעולתם שונה מזה של התאים הקיימים ויש להם יותר נצילות בעלות פחותה, דבר המאפשר את ייצורם ההמוני.

במסגרת פרוייקט “טכניון לחיים”, שהוקם בתרומתה של משפחת אגסי, מקבלים יזמים, סטודטים בטכניון, ליווי, הדרכה וייעוץ מבוגרי טכניון מנוסים. ליבגני פריזאנט סייעו, בין השאר, יוסי סלע מקרן הון סיכון “ג’מיני” ודני סטר, לשעבר מנהל פיתוח עסקי בחברת “אינטל”.

פרוייקט “טכניון לחיים” מנוהל בידי שירה צלנר ופועל בשיתוף עם מרכז ברוניצקי ליזמות בטכניון, בראשות פרופסור עוזי דה האן. הוא מקדם יזמים – סטודנטים בטכניון, באמצעות “מנטורים”, בוגרי טכניון מנוסים.

“המנטורים שלי סייעו לי רבות בעצות, בדרך ניהול משא ומתן, בהרחבת הבנתי העסקית ומעגל הקשרים העסקיים שלי”, מספר יבגני פריזאנט, שעשה את כל תאריו בטכניון ועתה מסיים דוקטורט בהנחיית פרופסור ניר טסלר מהפקולטה להנדסת חשמל. “ההמצאה שלי היא חידוש מהותי בתחום של תאי שמש. עקרונות הפעולה של ההתקן המוצע שונים מאלה של כל תא שמש קיים והשיטות הננו-טכנולוגיות מבטיחות נצילות גבוהה יותר לצד הוזלת טכנולוגיות יצור”.

כעת נמצא המיזם בשלב הוכחת היתכנות.

בתמונה: יבגני פריזאנט