השר בן אליעזר בסיור בטכניון בחיפה: בישראל יש יותר מדי עו”ד וכלכלנים – אנחנו צריכים יותר צעירים מהנדסים להמשיך את תנופת הטכנולוגיה

29השר בן אליעזר ביקר במרכז לננו-טכנולוגיה: “זוהי שליחות ציונית ושם נמצא עתיד התעשייה הישראלית” | נשיא הטכניון פרופ’ לביא: “הצגנו לשר עד כמה עתיד המדינה תלוי ביכולת הטכניון להכשיר את דור המדענים הבא” | מנכ”ל התמ”ת קדמי: המשרד ימשיך לתמוך בהכשרת עובדים מקצועיים בדרג הביניים, המהווים את השדרה המרכזית של התעשייה והמשק בתחומים טכנולוגיים מתקדמים

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, סייר היום (ג’) בטכניון בחיפה, יחד עם נשיא הטכניון, פרופ’ פרץ לביא, מנכ”ל התמ”ת, שרון קדמי ובכירי המשרד.

בן אליעזר אמר כי “הצמיחה המהירה שחווינו בשנים שלפני המשבר, כמו גם היציבות בעיתות המשבר נשענת על התעשייה המתקדמת שבינינו כאן בארץ, ועל מעמדנו כמדינה מובילה בעולם בתחומי הטכנולוגיה”. אין ספק שהתעשייה המפוארת שבנינו פה נשענת בראש ובראשונה על מוסדות אקדמיים מובילים אשר מכשירים סטודנטים צעירים ומעניקים להם את הכלים המתקדמים ביותר בעולם – והטכניון מהווה דוגמא מצוינת לכך”.

הוא הוסיף כי הוא עוקב בדאגה אחר המשבר הכספי שפוקד מוסדות להשכלה גבוהה בישראל. “דעתי בנושא ידועה – יש לזכור שעתידנו החברתי והכלכלי נשען על הון אנושי איכותי – אסור להזניח את האקדמיה. אני חושב שהמסר הזה עבר, והממשלה הזו יותר מתמיד רואה עצמה מחויבת להמשך פעילותם וצמיחתם של המוסדות האקדמיים”.

“אנחנו מסתכלים בגאווה אחר פיתוחים מדהימים שנעשו בישראל והביאו לנו מוניטין ושם בכל העולם”, אמר בן אליעזר. “מאחורי פיתוחים אלו נמצאים מהנדסים צעירים ומבריקים שלמדו במוסדות מפוארים כמו הטכניון. אני הייתי רוצה לראות יותר ויותר צעירים פונים לתחומי ההנדסה – שם נמצא העתיד של התעשייה הישראלית. ישראל משוועת למהנדסים בכל התחומים כדי להמשיך ולהוביל את תחומי ה-IT, טלקומינקציה, טכנולוגיית מים וחקלאות וכמובן קלינטק. אני חושב שיש לנו היום יותר מידי כלכלנים, עו”ד ואנשים שלומדים איך לנהל אנשים אחרים – אנחנו צריכים בעלי מקצוע אשר ימשיכו את תנופת הפיתוח והטכנולוגיה. לכם המהנדסים חלק מרכזי בהתפתחותנו הכלכלית – אני רואה בלימודי ההנדסה שליחות ציונית לכל דבר!”

מנכ”ל התמ”ת, שרון קדמי הבטיח כי המשרד ימשיך לתמוך בהשכלה והכשרה של עובדים מקצועיים בדרג הביניים, המהווים את השדרה המרכזית של התעשייה והמשק בתחומים טכנולוגיים מתקדמים ובהתמחויות מיוחדות עדכניות הדרושות לתעשייה ולמשק הישראלי. “בכך אנחנו מסייעים בהעלאת הרמה הטכנולוגית ומיומנות של עובדים ליצירת כושר תחרותי בזירה הבינלאומית כנדרש בשל קצב השינוי הטכנולוגי המהיר והתפתחות התעשייה”.

הממונה על מחוז חיפה והצפון בתמ”ת, אמיר אופיר אמר כי שיתוף הפעולה בין האגף להכשרה מקצועית במשרד לבין הטכניון הוא רב ומגוון. “נעשית פעילות שוטפת להפעלת קורסים עסקיים המפוקחים ע”י משרד התמ”ת. כמו כן, משרד התמ”ת הפעיל ומימן קורסים במסגרת הסבות אקדמאים בעיקר בנושאי מחשוב והייטק בשיתוף עם התעשיות במת”מ, כגון שיתופי פעולה קבועים בין האגף להכשרה מקצועית במחוז חיפה והצפון שמממן ומפקח על הסבות לאקדמאים לבין מפעל “אלביט מערכות” באמצעות הטכניון שהניבו עד כה 220 בוגרים המועסקים עד היום באלביט כשחלק גדול מהם כבר מתפקדים כמנהלי מחלקות במפעל”.

פרופ’ פרץ לביא, נשיא הטכניון אמר כי “ביקור זה חשוב על מנת להציג לשר התמ”ת עד כמה העתיד של המדינה תלוי ביכולתו של הטכניון להכשיר את דור המהנדסים והמדענים הבא. הטכניון הוא הדוגמה הטובה ביותר לתופעה הנקראת “מדינת הזנק”. פרופ’ לביא אמר ששמח לארח את השר ולשמוע את בקשתו להמשיך ולהכשיר עוד מהנדסים. “אני מקווה שתוכנית הממשלה להחזיר להשכלה הגבוהה את מה שנלקח ממנה תצא לפועל. יכולתנו לחנך את המהנדסים ברמה הטובה ביותר בעולם תלויה ביכולת שלנו לגייס את אנשי הסגל”.

בתמונה:השר בנימין בן אליעזר ופמלייתו מקבלים הסברים מפרופ’ יוסי זלצמן. מאחוריו לימינו, עומד נשיא הטכניון, פרופ’ פרץ לביא ד”ר אביטל שטיין, משנה לנשיא ומנכ”לית הטכניון ופרופ’ רפי רום, סגן נשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים. צילום: דוברות הטכניון