העיתון המדעי Journal of Physics B הקדיש מהדורה לפרופסור נמרוד מויסייב

1

העיתון המדעי היוקרתי Journal of Physics B הקדיש את מהדורת פברואר שלו לפרופסור נמרוד מויסייב מהטכניון, לרגל יום הולדתו ה-60.

במאמר המערכת אומרים העורכים: ” גיליון מיוחד זה מכיל מאמרים אשר משתרעים על פני תחומים שונים – פיסיקה אטומית, מולקולרית ו- ultracold. פרסומם של מאמרים אלה כגיליון מיוחד מהדהד היטב בארוע הנוכחי: יום הולדתו ה-60 של פרופסור נמרוד מויסייב. תהודות היו נושא מרכזי במחקריו, עם תרומות משמעותיות כגון שיטת t,t’.

“תהודה היא תופעה חוזרת ועל זמנית כמעט בכל שדה מחקר. יתכן שהדבר קשור לטבעה של ההתנהגות המדעית עצמה. הצלחה מדעית אמינה נמדדת ביצירה או הסבר של דברים וארועים בלתי צפויים, הבולטים בסביבתם. תיאור זה תקף גם לתהודה – מה שמסביר מדוע התהודה מגלמת תפקיד כה חשוב במדע. בפיסיקה מדובר בתופעה מוגבלת, ובכל זאת התהודה משתתפת במגוון רחב של תופעות: חלקיקים יסודיים קצרי חיים בפיסיקה של אנרגיות גבוהות, תהודות במערכות אטומיות ומולקולריות הנוצרות כתוצאה מעירורים גבוהים, collective dynamics בחומר מעובה, תהודה מכנית ותופעות כמו תהודה סטוכסטית, תופעות היוצרות רעש ומתרחשות לא רק בפיסיקה אלא גם ביצורים חיים.

“בהגדרה הרחבה של המונח, כפי שניתנה למעלה, נמרוד עצמו הוא דוגמה מרכזית לתהודה: הוא בולט בסביבתו ואכן ‘עושה את ההבדל’ כאדם וכמדען. המפגש והעבודה איתו העשירו את כולנו, את כל מי שהתמזל מזלו לפגוש אותו ולעבוד איתו. אנו מקדישים לו את הגיליון המיוחד הזה ומאחלים לו כל טוב והמשך הצלחה במחקריו ועם תלמידיו”.

בתמונה: פרופסור נמרוד מויסייב