הסטודנטים בטכניון מצטיינים גם בתיאטרון

29

הצגתם “אויב העם”, בביצוע תיאטרון הטכניון, התקבלה לפסטיבל התיאטרון הבינלאומי היוקרתי בבנוונטו (Benevento), איטליה

מסתבר שהסטודנטים בטכניון מצטיינים גם בתיאטרון. ההצגה “אויב העם”, בביצוע תיאטרון הטכניון, התקבלה לפסטיבל התיאטרון הבינלאומי היוקרתי בבנוונטו (Benevento), איטליה. הפסטיבל יתקיים באוקטובר הקרוב.

המחזה “אויב העם” נכתב על ידי המחזאי הנורווגי הנריק איבסן בשנת 1882. בלב המחזה, המתרחש בעיירת נופש שלווה, עומד העימות בין ד”ר תומס שטוקמן, הרופא המקומי, לבין ראש העירייה – שאינו אלא אחיו של הרופא. בעימות זה מוקע ד”ר שטוקמן על ידי אחיו, כמו גם על ידי מרבית התושבים, כ”אויב העם”. זאת משום שהוא דורש לסגור את המרחצאות בגלל הזיהום שהתגלה בהם. בעימות הזה מעורבים אנשי הציבור המקומיים, העיתונות המקומית, וכאמור – הציבור כולו.

הביצוע הטכניוני, בבימויו של ד”ר אוריאל זוהר ובהפקתו של מוחמד מנסור, “ממסגר” את ההתרחשות בתוך סיפור-מעטפת מקורי הקשור לעולם המדע. את שלל הדמויות במחזה מגלמים שלושה שחקנים בלבד: הסטודנטיות (כיום כבר מהנדסות) אולגה שצמן ונעמה אלישר ופרופ’ רוני נבון מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית. המעברים המהירים בין דמות לדמות זוכים לביצוע מקצועי ומרשים, על במה ריקה מתפאורה. לדברי הבמאי אוריאל זוהר זהו ניסיון ליצור תיאטרון מינימליסטי אשר בונה תפאורה ודמויות באמצעות הדמיון של הצופה והמושתת באופן מוחלט על יכולותיהם האישיות של השחקנים.

הקבוצה הדרמטית פועלת במסגרת המחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות בטכניון. במשך השנים הועלה מספר רב של מחזות בבימויו של ד”ר זוהר, החל במחזאות קלאסית, עבור במחזאות מודרנית וכלה במחזאות ישראלית ומחזות מקוריים של זוהר והסטודנטים.

בתמונה: שחקני תיאטרון הטכניון בתמונה מההצגה