הנדסת חשמל בכפות ידיה

3003 תלמידות תיכון מצטיינות ביום עיון לעידוד צעירות ללמוד הנדסת חשמל

300 תלמידות תיכון מצטיינות מכל הארץ, הלומדות חמש יחידות מתמטיקה, הגיעו לפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, במסגרת יום עיון “נשים באמ”ת (אלקטרוניקה, מחשבים, תקשורת)” של הפקולטה להנדסת חשמל, אשר נועד לעודד צעירות ללמוד את התחום הנחשב לגברי.

הן התקבלו בידי המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, פרופסור פאול פייגין, אשר אמר להן: “אין סיבה לרוב הגברי בטכניון, כשם שאין סיבה לרוב הגברי בקורס טייס”.

הדיקן, פרופסור ישראל צידון, אמר כי הפקולטה להנדסת חשמל שהוא עומד בראשה מדורגת כאחת מעשר הפקולטות המצטיינות בעולם להנדסת אלקטרוניקה, מחשבים ותקשורת, ובמספר תחומים היא מדורגת ראשונה. “בשנה האחרונה עלה מספר הצעירות שהחלו ללמוד בפקולטה ל-22 אחוזים”, הדגיש. “ברצוננו להמשיך ולהעלות מספר זה בהתמדה”.

עדי ויסמן, סטודנטית שנה שלישית בפקולטה, הביאה את סיפורה האישי ועודדה את התלמידות להשתלב בתחום המרתק של הנדסת חשמל. “הלימודים לא קלים, אך כאשר מצליחים – הסיפוק רב”, אמרה.

פרופסור יונינה אלדר, חברת סגל הפקולטה אשר אירגנה את האירוע, סיפרה לתלמידות על האפשרויות הרבות הגלומות במקצוע הנדסת חשמל ועל אפשרויות העבודה הרבות העומדות בפני בוגרי הפקולטה, אשר הקימו למעשה את תעשיית ההי-טק במדינת ישראל.

התלמידות ביקרו במעבדות משוכללות לראייה ממוחשבת, עיבוד אותות ותמונות, אופטיקה, תקשורת, רובוטיקה ומחשבים. הן נפגשו עם סטודנטיות, והתעניינו לדעת מהו יחס המרצים אליהן, כנשים, ומהו יחסם של הסטודנטים. “יותר טוב מאשר לגברים”, נענו.

בתמונה: מהנדס המעבדה לבקרה ורובוטיקה, קובי כוחיי, מציג בפני התלמידות את רובוט הכלב AIBO, מתוצרת “סוני” המשמש להוראת רובוטיקה במעבדה