המרשם של היזם אלפרד מאן להצלחת חברות הזנק – מימון, מימון ושוב מימון

15ביקר בטכניון והרצה בפני ראשי המשק והכלכלה

“כפי שסוד ההצלחה בנדל”ן הוא מיקום, מיקום ושוב מיקום, כך סוד ההצלחה של חברת הזנק הוא מימון, מימון ושוב מימון”. זו נוסחת ההצלחה של היזם האמריקני ד”ר אלפרד מאן, אשר ביקר בטכניון והרצה בפני ראשי המשק והכלכלה באירוע שנערך במוזיאון מדעטק בבנין ההסטורי של הטכניון בחיפה. “המרכיבים הנוספים בנוסחת ההצלחה של חברת הזנק הם מנהיגות, ניהול, אנשים טובים, שיווק ומכירות, ייצור ומוצר, ואני בכוונה מונה אותם בסדר הזה”, הוסיף ואמר.

אלפרד מאן תרם 100 מיליון דולר להקמת מוסד “אמית” בטכניון, המקדם פיתוחים שנוצרו במעבדות הטכניון ומביאם לשוק. הוא עשה זאת בעידודה של אשתו, קלוד, שסיפורה האישי ריגש מאוד את המשתתפים באירוע. היא נולדה במחנה ריכוז לשם נשלחו הוריה, שלא היו יהודים, משום שעזרו ליהודים ולאנשי מחתרת צרפתים בתקופת מלחמת העולם השניה. על פעילותה למען הטכניון ומדינת ישראל היא קיבלה אתמול תעודת הוקרה מראש עירית חיפה, עו”ד יונה יהב, ומליאון רקנאטי, יו”ר מוזיאון מדעטק.

אלפרד מאן התיחס בדבריו גם לחברת “מנקינד” (Mann Kind) המפתחת אינסולין למתן בשאיפה, אותה הקים. הוא הגדיר את מחלת הסוכרת כ”מגיפה עולמית הנובעת ממכוניות מהירות, מחשבים מהירים ומזון מהיר המשפיעים על אורחות חיינו ופוגעים בבריאותנו”. אשר לחברה אחרת שלו, “אדוונסד ביוניקס” (Advanced Baionics), שסביבה היה לו מאבק משפטי מול חברת בוסטון סיינטיפיק, אמר אלפרד מאן כי הפיק מהפרשה לקח נוסף אותו הוא חולק עם קהל שומעיו הישראלים: “לעולם אל תעשה עיסקה שרק צד אחד נהנה ממנה”.

אבי קרבס, נשיא ומנכ”ל קרן הון סיכון “תעוזה”, הנחה את האירוע. בין המשתתפים – נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג, מנכ”ל המרכז הרפואי רמב”ם, פרופסור רפאל ביאר, שלום זינגר ובת זוגו נאוה ברק, חלוץ ההי-טק הישראל עוזיה גליל, היזם גיורא ירון.

בתמונה: אלפרד מאן (במרכז) עם ראש העיר חיפה, יונה יהב (משמאל) ועם נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג. צילם: יואב בכר, דוברות הטכניון