המרכז לרובוטיקה ע”ש לאומי בטכניון השיק תחרות בין בתי ספר לבניית רובוט דמוי רכב

יום הזהירות בדרכים:
המרכז לרובוטיקה בטכניון הכריז על תחרות “רובוטראפיק” בין ששה בתי הספר

התלמידים יבנו רובוטים דמויי רכב שיגיבו בעצמם על תמרורים ושינויים בתנאי הדרך

 המרכז לרובוטיקה ע”ש לאומי בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון הכריז על תחרות “רובוטראפיק” – בניית רובוטים דמויי רכב שיגיבו בעצמם לתנאי הדרך, יבלמו בעצמם בהתקרבם לרמזור באור אדום או לתמרור “עצור” וישמרו מרחק מרכב אחר.

המרכז לרובוטיקה הוקם באחרונה בטכניון בעזרת בנק לאומי, ומטרתו – טיפוח החינוך והידע בתחום הרובוטיקה. הוא מהווה ארגון-גג חינוכי להדרכה והכוונה בתחום הרובוטיקה, ומשמש כתובת לכל העוסקים בתחום זה בארץ. פרופסור משה שהם, ראש המרכז, אומר כי עידוד והחדרת מוטיבציה ללימודי המדעים והטכנולוגיה בקרב בני הנוער, חינוך לרובוטיקה דרך תחרויות, עבודה שיתופית של סטודנטים ותלמידי בתי ספר – יתרמו רבות לעידוד בני נוער להתמחות בתחום גם בשלב לימודיהם האקדמיים.

תחרות רובוטראפיק היא פרויקט חדש של המרכז, ומטרתה – ללמד נהיגה בטוחה באמצעות תחרות רובוטיקה. “הכוונה היא להקנות לצעירים, בעבודת צוות, ידע בחוקי תנועה ובמגבלות פיזיקליות של כלי רכב ושל נהגים”, אומר פרופסור שהם. “אנו מקווים שבמהלך התחרות יפותחו חיישנים שבעתיד יוכנסו לשימוש בכלי רכב כדי להפחית את תאונות הדרכים. באמצעות התחרות ניתן יהיה להגביר את המודעות בקרב בני הנוער, לנושא הזהירות בדרכים”.

מורים ותלמידים משישה בתי ספר – נציגי ירושלים, תל אביב, משגב, נהריה, קרית ים וכפר בלום – השתתפו בהדרכה וקיבלו במרכז ערכות רובוטיקה חדשות.