המחזור הראשון של “אופקים להיי-טק” סיים לימודיו בהצלחה במרכז הקדם אקדמי בטכניון

67מתוך 72 סטודנטים שהתחילו בלימודיהם לפני שנה, 55 סיימו בהצלחה; התכנית מכשירה ללימודים אקדמיים לוחמות ולוחמים משוחררים, שלא עברו מבחן פסיכומטרי ואין להם תעודת בגרות; סגן שר הביטחון, מתן וילנאי: “זהו רגע של נחת”

 המחזור הראשון של תכנית “אופקים להיי-טק” סיים את לימודיו בהצלחה במרכז לחינוך קדם אקדמי בטכניון. מתוך 72 סטודנטים שהחלו בתכנית לפני כשנה, 55 סיימו את לימודיהם בהצלחה ונפתחה בפניהם הדרך להשכלה גבוהה. התכנית נועדה ללוחמות וללוחמים שהשתחררו מצה”ל, תושבי הפריפריה, שלא עברו מבחן פסיכומטרי ולרובם אין תעודת בגרות.

בעלות המכינה נשאו השותפים לתכנית – הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים, האגודה לקידום החינוך, קרן רש”י, קרן גרוס והוגה ויוזם התכנית, יהודה זיסאפל (נשיא “רד בינת” ויו”ר תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה).

היום נערך טקס הסיום של המחזור הראשון ונפתח המחזור השני, עם 79 סטודנטים, בהשתתפותו של סגן שר הביטחון, מתן וילנאי. כן השתתפו נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, ראש המרכז לחינוך קדם אקדמי, פרופסור שמעון גפשטיין, מר יהודה זיסאפל, יו”ר הקרן לקליטת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, מר מיכה גולדמן, מנהל הקרן וראש היחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, מר חיים אומן, מנהלי חברות וראשי רשויות מקומיות.

סגן שר הביטחון אמר בטקס כי הוא מתרגש ובשבילו זהו “רגע של נחת”. הוא הוסיף: “עוצמתנו האמיתית אינה בטנקים ובתותחים, כי אם באנשים המפעילים אותם, ואלה אתם”.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי ייעודו של המרכז הקדם אקדמי בטכניון הוא סגירת פערים בחברה הישראלית, והצלחת פרוייקט “אופקים” היא עדות נוספת לכך.

ארז דוידי, משתתף בתכנית, מהמושב שזור, אמר: “רוב האנשים היושבים כאן לא היו מגיעים ללימודים גבוהים. אתם, יוזמי התכנית ומפעיליה בטכניון, שיניתם לנו את החיים”.

בתמונה: סגן השר מתן וילנאי מדבר בפני מנהלי הפרוייקט, ראשי הטכניון וסטודנטים של “אופקים”. צילם: יואב בכר, דוברות הטכניון