המאמצים לעודד בנות ללמוד מדעי המחשב נושאים פרי: 530 תלמידות השתתפו בכנס בטכניון, בשיתוף עם מרכז המחקר והפיתוח של “גוגל” בישראל

4031 אחוזים מהתלמידות שהשתתפו בשנה שעברה בכנס לעידוד נשים ללמוד מדעי המחשב – נרשמו ללימוד התחום בבית ספרן. כך נמסר בכנס “חשיפה למדעי המחשב” שנערך בטכניון בשיתוף עם מרכז המחקר והפיתוח של “גוגל” בישראל.

בכנס השנה השתתפו 530 תלמידות והן שמעו הרצאות מפי מנכ”ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל, פרופסור יוסי מטיאס, מפי המשנה לנשיא ומנכ”לית הטכניון, ד”ר אביטל שטיין, מפי דיקן הפקולטה למדעי המחשב בטכניון, פרופסור אלי ביהם, מפי ד”ר תמי תמיר, מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ובוגרת הטכניון, ומפי מיכל סגלוב, מהנדסת במרכז המחקר והפיתוח של “גוגל” בישראל. כן נערך פאנל בהשתתפות חברות סגל ודוקטורנטית מהטכניון ומהנדסות במרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל.

ד”ר תמי לפידות, מנהלת “מחשבה” – מרכז המורים הארצי למדעי המחשב, אמרה כי בעקבות המאמצים הרבים נרשמת עליה משמעותית במספר התלמידות הבוחרות ללמוד מדעי המחשב בתיכון. המרכז שהיא מנהלת, השוכן במחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים בטכניון, משמש בית מקצועי-אקדמי למורי מדעי המחשב והנדסת תוכנה בכל הארץ. בראשו עומד פרופסור אורי לירון מהטכניון.

הפרוייקט לעידוד תלמידות לבחור בלימוד מדעי המחשב החל בשנת 2008, בעקבות יוזמה של מהנדסות מרכז המחקר והפיתוח של “גוגל” בישראל ומרכז המורים הארצי למדעי המחשב. מטרתו – לעודד תלמידות ללמוד מדעי המחשב כבר בתיכון. “אחת הסיבות למספר הנמוך של תלמידות במדעי המחשב היא הדימוי שיש לתלמידות תיכון על העיסוק במדעי המחשב”, אומרת ד”ר לפידות. “אחת הדרכים להגדיל את מספר התלמידות הבוחרות במדעי המחשב היא לשנות את דימוי המקצוע”.

גם בפקולטה להנדסת חשמל בטכניון נרשם באחרונה גידול במספר הנשים, כתוצאה מפרוייקט “חשמל בכפות ידייך” שבמסגרתו מגיעות לפקולטה בוגרות תיכון. עם שחרורן מצה”ל מצטרפות יותר ויותר נשים לפקולטה.

בתמונה: פרופסור יוסי מטיאס וד”ר אביטל שטיין, בכנס התלמידות בטכניון. צילום: דוברות הטכניון