“גלילאו” האירופי השקיע כמיליון וחצי שקל במיזם פיתוח של שעון אטומי

74הצלחה נוספת לפרוייקט “טכניון לחיים”
“גלילאו” האירופי השקיע כמיליון וחצי שקל במיזם פיתוח של שעון אטומי

המשתתפים בפרוייקט של ארגון בוגרי הטכניון מקבלים הדרכה וייעוץ מבוגרי טכניון מנוסים

“גלילאו” האירופי (מיזם ניווט הלווינים הענק) השקיע מיליון וחצי שקלים בחברת 4DIMENSION, המנוהלת ע”י ד”ר להב גן, בעל תארי MBA ו-PhD בפיזיקה מן הטכניון, וד”ר אור פלג גם הוא בעל תואר PhD בפיזיקה מהטכניון. החברה מפתחת שעון אטומי לשוק הטלקום וה-GPS. ללהב גן סייעו, בין השאר, היזמים דן וילנסקי וראובן אגסי.

הטכנולוגיה החדשנית של 4DIMENSION מתבססת על נעילת תדר אות שעון לרזוננס אטומי בחומר מוצק, באופן דומה לזה המתבצע בשעון אטומי מבוסס גז. השימוש בחומר מוצק, מוריד את דיוק התדר של השעון ביחס לזה של שעון אטומי מבוסס גז אך מאפשר, מאידך, להוזיל את המחיר, להקטין את הגודל ולהוריד את צריכת ההספק באופן דרמטי. השעון אותו מפתחת 4DIMENSION יחליף את שעוני הקוורץ המדויקים. הפיתוח מאפשר לקבל שעון מדויק יותר, קטן יותר, זול יותר וירוק יותר (צריכת ההספק שלו נמוכה ביותר) ביחס לשעוני הקוורץ המדויקים. “החזון שלנו הוא שבכל GPS וטלפון סלולארי יותקן השעון שלנו שיאפשר שיפור משמעותי בביצועים”, אומר ד”ר להב גן, מנכ”ל החברה.

חברת 4D זכתה באחרונה במקום הראשון מבין המתחרים מישראל ובמקום השישי באירופה בתחרות ה-European Satellite Navigation. תחרות המיזמים של פרויקט ה-GPS האירופאי GALILEO, נערכת מדי שנה במינכן שבגרמניה. לתחרות היוקרתית מוזמנים בכירים מקשת רחבה של חברות ופרויקטים אירופאים. צוות החברה שנסע לתחרות זכה גם לחשיפה גדולה מול בכירי התעשייה הגרמנית.

בעקבות הזכייה בתחרות קיבלה החברה מענק כספי של כ-מיליון וחצי ש”ח מפרויקט GALILEO. עד היום פעלה D4 במימון עצמי והקימה מעבדה פיזיקאלית מתקדמת ביותר. המענק בו זכתה יאפשר לחברה לפתח את המוצר הראשון עד תחילת השנה הבאה.
במסגרת פרוייקט “טכניון לחיים” של ארגון בוגרי הטכניון, שהוקם בתרומתה של משפחת אגסי, מקבלים יזמים, סטודנטים בטכניון, ליווי, הדרכה וייעוץ מבוגרי טכניון מנוסים.

פרוייקט “טכניון לחיים” מנוהל בידי שירה צלנר ופועל בשיתוף עם מרכז ברוניצקי ליזמות בטכניון, בראשות פרופסור עוזי דה האן. הוא מקדם יזמים – סטודנטים בטכניון, באמצעות “מנטורים”, בוגרי טכניון מנוסים.

בתמונה: ד”ר להב גן. צילום – אור פלג, דוברות הטכניון