גידול של 15% בביקוש לסטודנטים ובוגרים של הטכניון ביריד התעסוקה הטכנולוגי הגדול בארץ

אלפי סטודנטים ובוגרים יגוייסו ביריד התעסוקה הטכנולוגי הגדול בארץ שיתקיים השבוע  בטכניון. 47 חברות שיתפרשו ב-122 ביתנים ואוהלים יתחילו בתהליך גיוס של סטודנטים ובוגרים רבים. חלק מהחברות יקימו אוהלים ענקיים ורפאל אף תציב במקום מערכת של “כיפת ברזל”.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי בלי בוגרי הטכניון לא הייתה לישראל תעשיית הי-טק מתקדמת כל כך. סקר הנערך בימים אלה מצביע על כך שכשבעים אחוזים ממקימי וראשי החברות עתירות הידע בישראל הם בוגרי הטכניון וכי מנהלים של יותר מחמישים אחוז מהחברות הישראליות הנסחרות בנאסד”ק הם בוגרי הכניון.

מנהלת יחידת התעסוקה בלשכת דיקנית הסטודנטים, ברוריה זומר–פדידה, אמרה כי היריד גדול ב-15% מהיריד הקודם, שאף הוא בלט בהיקפו.  בין החברות המשתתפות – אינטל, אלביט מערכות, התעשייה האווירית, חברת החשמל, קוואלקום, טבע, פריגו,  טאואר, יאהו, מארוול, צורן, צ’ק פוינט ופריסקייל.

רבות מהחברות המשתתפות ביריד התעסוקה מחפשות סטודנטים ובוגרי טכניון עם ממוצע ציונים גבוה (80 לפחות) אך אחרות שמות דגש דווקא על פוטנציאל גבוה של הסטודנטים ומיחסות חשיבות רבה לראיון האישי ולמבדקים שהן עורכות.

דיקנית הסטודנטים בטכניון, פרופסור מיכל גרין, אמרה כי זהו מפגש חשוב בין החברות המובילות בארץ לבין הסטודנטים והבוגרים של הטכניון וכי זו הזדמנות להוכיח לסטודנטים שהשקעתם הרבה בלימודים נושאת פרי. לחברות זו הזדמנות יוצאת דופן לקלוט כוח אדם איכותי ומוכשר. “אין לי ספק שהיריד יתרום להצטרפותם של בוגרים נוספים למאגר המכובד של בוגרי הטכניון התופסים כיום עמדות מפתח במגזר הציבורי, הביטחוני והתעשייתי של מדינת ישראל”, הדגישה פרופסור גרין.