בת 15 החלה לימודיה במדעי המחשב

45דור ארד, בת 15, לומדת בפקולטה למדעי המחשב

דור ארד, בת 15, היא הסטודנטית הצעירה ביותר בטכניון. היא הפסיקה את לימודיה בבית הספר “הריאלי” בחיפה, לאחר שהתקבלה לתכנית המצויינים של הטכניון.

“למדתי בכיתה י’, לאחר שקפצתי כיתה”, היא מספרת. “הייתי תלמידה טובה, היו לי רק מאיות, חוץ מספורט”.
כמה קיבלת בספורט?
“70, אבל לא בצדק כי באמת התאמצתי”.

בבית הספר היא למדה בכיתה מואצת במגמות מדעי המחשב ופיסיקה, ובגלל ש”קפצה כיתה” הייתה צריכה לעשות השלמות. הוריה לקחו לה לצורך זה מורה פרטי, ד”ר שוקי ארושס.

“הוא קידם אותי מאוד, השלים איתי את החומר והעיקר – הפנה אותי לטכניון”, מספרת דור.

באמצעות היחידה לקידום מחוננים בטכניון היא לקחה קורסים במתמטיקה ובמדעי המחשב ובלטה מיד. ציוניה היו 95, 97, 100. הייתה לה רק בעייה אחת – בגלל הקורסים בטכניון היא נעדרה מבית ספרה. “למדתי לבד וקיבלתי מאה בכל הבחינות בבית הספר, אבל במקצועות עצמם קיבלתי בכל זאת נכשל, בגלל שנעדרתי מהשעורים”, היא מספרת. “הורי ערערו, אבל בינתיים הודיעו לנו שהתקבלתי לטכניון, אז הם הפסיקו את הערעור, כי הציונים בתיכון כבר לא משנים דבר”.

בטכניון היא מרגישה מצויין. “אני מקבלת יחס חם מכל הסטודנטים, לרבים מהם אני גם עוזרת בלימודים”, היא מחייכת. “גם המרצים מתייחסים אלי בצורה בוגרת ועניינית. טוב לי כאן מאד. יש לי כאן יותר חברים מאשר בבית הספר. שם השתעממתי ולא חיפשתי חברים”.

מאז ומתמיד היא חשה שהיא תופסת מהר יותר מאחרים, ובכיתה ג’ עשו לה מבחנים שאישרו – היא מחוננת.
לא מפחידה אותך קצת המהירות שבה את מתנהלת?
“בכלל לא. אני נהנית לאתגר את עצמי כל פעם מחדש. אני חותרת לשלמות, למרות שאני יודעת שאי אפשר להגיע אליה”.

דור לא מסתפקת רק בלימודים. היא מנגנת בפסנתר כבר שבע שנים, ולטכניון היא הולכת ברגל מביתה, מרחק של ששה וחצי קילומטרים בכל כיוון.

ומה תעשי כשתהיי גדולה?
“דוקטורט במדעי המחשב, בבינה מלאכותית”, היא משיבה ללא היסוס.

בתמונה: דור ארד