בשנת 2010 – הטכניון מדורג 38 בעולם

מקדים את רוב האוניברסיטאות האירופאיות בדירוג האוניברסיטאות הטכנולוגיות-הנדסיות הטובות בעולם; עלה בשני מקומות לעומת השנה שעברה

הטכניון דורג במקום ה-38 בין  האוניברסיטאות הטכנולוגיות הטובות בעולם, על פי הדירוג היוקרתי של אוניברסיטת גיונג טונג בשנחאי, סין. זו עליה של שני מקומות לעומת השנה שעברה. הטכניון מקדים כמעט את כל האוניברסיטאות הטכנולוגיות-הנדסיות באירופה, במדינות בעלות מסורת הנדסית-טכנולוגית רבת שנים כמו גרמניה, צרפת, הולנד ואיטליה.

את כל 15 המקומות הראשונים בדירוג הכללי (הכולל את כל שטחי הפעילות האקדמית), תופסות אוניברסיטאות אמריקניות. במקום הראשון נמצא המכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס ((MIT, במקום השני אוניברסיטת סטנפורד ובמקום השלישי אוניברסיטת ברקלי.

דירוג האוניברסיטאות בעולם, המתבצע על ידי אוניברסיטת גיונג טונג בשנחאי, נחשב למקיף ומהימן. האתר שלו באינטרנט רושם 2000 כניסות מידי יום מאז עלה לאוויר בשנת 2003.

בין הקריטריונים המרכזיים הקובעים את הדירוג – מספר הפרסומים המדעיים של האוניברסיטה ואיכותם, ומספר המדענים המובילים בתחום התמחותה של האוניברסיטה. מידי שנה נבדקות כ-2000 אוניברסיטאות, ורק אלף מתוכן מצליחות להיכנס לדירוג. השנה בולטת נוכחותן של האוניברסיטאות היפאניות ואוניברסיטאות סינגפור והונג קונג.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, הביע סיפוק רב ממיקומו של הטכניון בין 40 האוניברסיטאות הטכנולוגיות-הנדסיות הטובות בעולם. “אנו מתייחסים אך ורק למיקומנו בצמרת האוניברסיטאות ההנדסיות-טכנולוגיות ולא לדירוג הכללי, שהרי אין להשוות אוניברסיטה טכנולוגית-הנדסית לאוניברסיטה המלמדת גם מדעי הרוח והחברה”, הדגיש. “הגענו למעמד הנכבד למרות הקיצוצים החדים בתקציבי הממשלה, לטכניון בפרט ולהשכלה הגבוהה בכלל. זאת, בעיקר הודות לידידי הטכניון ברחבי העולם ובמיוחד בארה”ב. בעזרת תמיכתם הנדיבה הצלחנו בשנים האחרונות לגייס חברי סגל צעירים מוכשרים ומבטיחים, להקים את מרכז ראסל ברי למחקר בננו-טכנולוגיה, לחנוך את מרכז זיסאפל למחקר בננו-אלקטרוניקה, את המרכז הבינתחומי למדעי החיים וההנדסה על שם לורי לוקי ואת המרכז על שם סטיב גרנד למחקרי אנרגיה וכן להקים כפר משתלמים עם 215 דירות מרווחות, ללומדים לתארים מתקדמים ולבני משפחותיהם. אך יש לזכור כי הישג זה משקף בעיקר את הישגי העבר, ואם לא יחול שינוי מיידי במדיניות הממשלה – נידרדר אל מחוץ לרשימת האוניברסיטאות המובילות”.