בעקבות גילוי מאגרי הגז בישראל: הטכניון מציע תכנית לימודים לתואר שני בהנדסת אנרגיה

תכנית הלימודים תכשיר מהנדסים בתחום הנדסת גז טבעי ונפט ותהיה משותפת עם אוניברסיטת חיפה

הטכניון, בשיתוף פעולה עם החוג למדעים גיאו-ימיים באוניברסיטת חיפה, ובליווי של משרד התשתיות הלאומיות, יוצא עם תכנית לימודים חדשה לתואר מגיסטר להנדסה בהנדסת אנרגיה. התכנית נולדה בעקבות גילויי מאגרי גז מול חופי ישראל ולאור העובדה שאין עדיין בארץ די מומחים בתחום זה. הניצול היעיל והבטוח של משאב חדש זה יהווה אחד  מהאתגרים ההנדסיים חשובים של המדינה בעשורים הקרובים.

התכנית תכלול קורסים בסיסיים בנוסף לקורסים בשלושה תחומים ספציפיים: הנדסת קידוחים; הנדסת הפקה, הובלה ואחסון; ניהול מאגרים. היא תימשך כשנה ורבע, חמישה ימים בשבוע ובשלב הראשון נועדה ל-20-25 סטודנטים. בגלל שחלק מהמרצים יגיעו מארה”ב ומאירופה, הלימודים יתקיימו בשפה האנגלית.

בין הנושאים שיילמדו – תעשיית הגז הטבעי, גיאולוגיה, הפקה, אחסון, הובלה ובטיחות, תחיקה וכלכלה של גז טבעי ונפט, פעולות קידוח ושליטה על בארות במים עמוקים, הפקה תת קרקעית ותת ימית. הסטודנטים יידרשו לעשות פרוייקט סיום, אישי או קבוצתי, שמטרתו לשלב את הנושאים שנלמדו, לזהות פרוספקט ימי, תיאורטי או אמיתי, ולתכנן את החיפוש והניצול. אפשרות אחרת לפרוייקט – לעבוד ולדווח בפרויקט אמיתי שיסופק על ידי חברת אנרגיה לאומית או גלובלית.