בית הספר הבינלאומי להנדסה של הטכניון הכפיל את מספר הסטודנטים בתוך שנה אחת

8בסמסטר הקיץ לומדים בו 70 סטודנטים מ-22 מדינות

בית הספר הבינלאומי להנדסה של הטכניון הכפיל עצמו בתוך שנה אחת וכעת לומדים בו 70 סטודנטים מ-22 מדינות. דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית וראש בית הספר, פרופסור ארנון בנטור, אמר כי הצלחת שנת העבודה הראשונה הוכיחה את ההיתכנות להקמת והצלחת בית הספר ואנו בדרך להגשמת החזון של בית ספר בינלאומי בטכניון אשר בו ילמדו בתוך כעשור אחד 1000 סטודנטיות וסטודנטים במגוון תוכניות של פקולטות שונות.

בין המצטרפים החדשים לבית הספר – עשר נשים ועשרים גברים. הם באו מארה”ב, קנדה, אורוגוואי, פרו, ונצואלה, פנמה, קוסטה ריקה, דרום קוריאה, סין, הודו, צרפת, ספרד, דנמרק, לוקסמבורג, אלבניה, איטליה, נורבגיה, גרמניה, גאנה ודרום אפריקה. בקבלת פנים חגיגית שנערכה למצטרפים החדשים לבית הספר ולמסיימי השנה הראשונה במחזור הראשון, אמר נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, כי מה שהחל לפני שלוש שנים כחלום, קורם עתה עור וגידים. “תוציאו את המיטב מהטכניון, מהטובים בעולם בתחומו”, פנה אל הסטודנטים. “תיהנו גם מהארץ היפה שלנו, שעשרות אלפי בוגרי הטכניון תרמו ותורמים רבות לתשתיתה, לביטחונה ולכלכלתה”.

הסטודנטים אכן מטיילים גם בארץ, מתגוררים במעונות הסטודנטים ביחד עם סטודנטים ישראלים ונהנים מפעילויות ספורט וחברה.

במסגרת החינוך ההנדסי בבית הספר ניתן דגש לאינטראקציה בין הנדסה וחברה, מתוך מגמה לחנך מהנדסים בעלי מחויבות חברתית. למטרה זו הוקם בטכניון לפני שנתיים סניף של הארגון “מהנדסים ללא גבולות” בהנהגתו של פרופסור מרק טלסניק מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית. “אלה לא רק מהנדסים ללא גבולות, אלה מהנדסים עם נשמה”, אמר פרופסור טלסניק.

פרופסור ברנרד אמדיי מאוניברסיטת קולורדו, אשר יזם והקים את הארגון הבינלאומי “מהנדסים ללא גבולות”, אמר בטקס כי יש להכשיר בדחיפות דור חדש של מהנדסים אשר יענו על צרכיהם של חמישה מיליארד בני אדם ברחבי העולם, ובעיקר בארצות מתפתחות, העלולים להיוותר ללא חשמל, מים זורמים וביוב בעתיד הלא רחוק. הוא הגיע לטכניון במסגרת קורס בינלאומי שבמסגרתו לומדים 30 סטודנטים, 15 מהטכניון ו-15 מחו”ל.

הלימודים בבית הספר הבינלאומי של הטכניון נערכים באנגלית ותכנית הלימודים הראשונה היא בהנדסה אזרחית וסביבתית אשר שימשה כפקולטת הגרעין להקמת בית הספר. לאור הצלחת השנה הראשונה נרתמות היום פקולטות נוספות למפעל זה. פרופסור ארנון בנטור אמר כי “בית הספר נועד ליצירת קמפוס בינלאומי תוסס בטכניון, לטובת הסטודנטים מחו”ל אשר יזכו להשכלה הנדסית באחת מהאוניברסיטאות הטכנולוגיות הטובות בעולם (הטכניון ממוקם בין 30 הטובות ביותר) ולטובת הסטודנטים הישראליים אשר ייחשפו לרב-תרבותיות שהיא נכס חשוב כיום לכל מהנדס השואף לקריירה של מנהיגות מקצועית אשר מטבע הדברים מחייבת גישה גלובלית. בוגרי בית הספר הבינלאומי ישמשו כשגרירי רצון טוב לישראל ולתעשיית הייצוא שלה, עם חזרתם למולדתם.”

המנהל האקדמי של בית הספר, פרופסור אמנון כץ, אמר כי בתחילה ילמדו הסטודנטים החדשים במכינה שתימשך ארבעה חודשים, בה ילמדו גם עברית. “ניסיון השנה החולפת הוכיח שרמת הסטודנטים שהתקבלו וההישגים האקדמיים שלהם אינם נופלים ואף עולים על אלה של הסטודנטים הישראליים ובכך אנו מצליחים במשימה של משיכת סטודנטים מצטיינים מכל העולם”.

המנהל האופרטיבי של בית הספר, אריאל גבע, ציין את ההצלחה בגיוס הסטודנטים, שהיא פועל יוצא של המוניטין הבינלאומי של הטכניון ומאמצי השיווק הנרחבים אשר כוללים, בין השאר, ביקורים בבתי ספר תיכוניים מובילים בארה”ב, באירופה ובמזרח הרחוק, ביקורים בתערוכות לימודים בינלאומיות וחשיפה באמצעות  האינטרנט. “לכל אלה יש להוסיף את ההירתמות של הנהלת הטכניון להובלת מהלך אסטרטגי זה”, הוסיף. “הסטודנטים של בית הספר הבינלאומי זוכים לתשומת לב מיוחדת שכוללת חניכה אישית בתחומים אקדמיים וחברתיים, ותכנית חברתית-חווייתית שתכלול הכרת החברה הישראלית וארץ ישראל”.

בתמונה: הסטודנטים הבינלאומיים של בית הספר הבינלאומי להנדסה של הטכניון, עם מוריהם ומדריכיהם (פרופסור בנטור במרכז) – בערב החגיגי לסיום שנת הלימודים הראשונה ופתיחת שנת הלימודים השנייה צילום: יוסי שרם, דוברות הטכניון.