“אני חולמת להמשיך ולהתגורר בנשר גם לאחר סיום הלימודים בטכניון”

23כך אמרה שירן דלויה, סטודנטית להנדסת חשמל בטכניון, בטקס חלוקת המלגות לסטודנטים בני העיר נשר שנערך השבוע. ראש עיריית נשר, דוד עמר: “חינוך והשכלה גבוהה הם הכלי היחידי לצמצום פערים”.  המשנה לנשיא ומנכ”לית הטכניון: “אנו לא רק מעניקים מלגות לשמונים וחמישה סטודנטיות וסטודנטים. היום אנו מעניקים מלגות לשכנים הטובים שלנו מנשר”

עיריית נשר והטכניון העניקו השבוע לשמונים וחמישה סטודנטיות וסטודנטים מהטכניון, בני העיר נשר, מלגה בגובה 2,500 ₪. בטקס שנערך במרכז המבקרים  “קולר” בטכניון השתתפו הסטודנטים מקבלי המלגות, ראש העיר נשר, דוד עמר, המשנה לנשיא ומנכ”לית הטכניון, ד”ר אביטל שטיין ודיקנית הסטודטים, פרופסור מיכל גרין.

השנה גדל מספר הסטודנטים המקבלים את המלגה באחד עשרה סטודנטים לעומת השנה שעברה. ד”ר אביטל שטיין, המשנה לנשיא הטכניון ציינה את המהפך שעברה העיר נשר בזכות ההשקעה העצומה של ראש העירייה, דוד עמר, בחינוך, מאז נבחר לראשות העיר לפני 22 שנה. “מספר כה גדול של  סטודנטים הלומדים במוסד המחקר המוביל במדינה מעיד על טיבה של מערכת החינוך העירונית שמצליחה ‘לייצר’ בוגרים איכותיים”, אמרה. ” הלוואי שמערכת החינוך במדינת ישראל הייתה מתנהלת כמו זאת של נשר”.

ראש עיריית נשר, דוד עמר: “הטקס הזה אינו מובן מאליו. ההשקעה העצומה שלנו בחינוך באה לידי ביטוי בכמעט 100% גיוס בנותינו ובנינו לצה”ל, וקרוב ל60% מהם משרתים שרות משמעותי בצבא. יותר ממאה סטודנטים מנשר הלומדים בטכניון זה הישג חסר תקדים. כל זה הוא פועל יוצא של חינוך. אין כאן קיצורי דרך. רק השקעה ארוכת טווח בחינוך והשכלה גבוהה תביא לצמצום פערים בחברה הישראלית. רק החינוך ידחוף את מדינת ישראל קדימה. בזכותכם מדינת ישראל תהיה חזקה יותר – כלכלית, חברתית וקהילתית”.

דיקנית הסטודנטים בטכניון, פרופסור מיכל גרין, אמרה כי לאור התוצאות הקשות של מבחני פיז”ה, אשר העמידו את הישגי תלמידי ישראל בתחתית הרשימה של מדינות ברחבי תבל, היא מקווה שראשי רשויות נוספים בארץ יילכו בדרכי עיריית נשר, וישקיעו כה רבות בחינוך.

הצליחה לרגש את כולם  שירן דלויה, סטודנטית להנדסת חשמל, שנשאה דברים בשם הסטודנטים מקבלי המלגות. “נולדתי בארה”ב  ולפני כמה שנים הגעתי עם משפחתי לישראל והתגוררנו בכמה מקומות בארץ”, סיפרה. “אבל רק בנשר אני מרגישה באמת בבית. אני חולמת שכשאסיים את לימודי הנדסת החשמל אני אמצא עבודה באיזור ואמשיך להתגורר בנשר, כי כאן אני מרגישה שזה הבית שלי”.

 בתמונה: ראשי הטכניון ועיריית נשר, עם מקבלי המלגות