אלפי סטודנטים ובוגרים ביריד תעסוקה גדול בטכניון

27אלפי סטודנטים ובוגרים השתתפו ביריד תעסוקה גדול שנערך היום בטכניון.

35 חברות שהתפרשו ב-88 ביתנים החלו בתהליך גיוס של סטודנטים רבים, שהגיעו ליריד למרות הגשם השוטף. חלק מהחברות הקימו אוהלים גדולים וכיבדו את המבקרים במרק חם.

מנהלת יחידת התעסוקה בלשכת דיקנית הסטודנטים, ברוריה זומר–פדידה, אמרה כי היריד גדול ב-70% מהיריד הקודם.  בין החברות שהשתתפו  – אינטל, אלביט מערכות, התעשייה האווירית, חברת החשמל, קוואלקום, טבע, פריגו, חברת החשמל, טאואר, יאהו, מארוול, צורן, צ’ק פוינט ורפאל.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר בביקורו ביריד כי בלי בוגרי הטכניון לא הייתה לישראל תעשיית הי-טק מתקדמת כל כך. סקר הנערך בימים אלה מצביע על כך שכשבעים אחוזים ממקימי וראשי החברות עתירות הידע בישראל הם בוגרי הטכניון וכי מנהלים של יותר מחמישים אחוז מהחברות הישראליות הנסחרות בנאסד”ק הם בוגרי הטכניון.

רבות מהחברות המשתתפות ביריד התעסוקה מחפשות סטודנטים ובוגרי טכניון עם ממוצע ציונים גבוה (80 לפחות) אך אחרות שמות דגש דווקא על פוטנציאל גבוה של הסטודנטים ומיחסות חשיבות רבה לראיון האישי ולמבדקים שהן עורכות.

דיקנית הסטודנטים בטכניון, פרופסור מיכל גרין, אמרה כי ההיענות הרבה של החברות המובילות במשק וההשתתפות הערה ביריד מעידה על הביקוש הרב לסטודנטים ולבוגרי הטכניון, ומהווה אינדיקציה לכך שיש לנו משק דינמי ותוסס ושכלכלת מדינת ישראל אכן עומדת בפני צמיחה מואצת.

בתמונה (מימין לשמאל): דיקנית הסטודנטים בטכניון, פרופסור מיכל גרין, סגן נשיא למשאבי אנוש בחברת “פריגו”, יוסי גל, נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא והמשנה לנשיא ומנכ”לית הטכניון, ד”ר אביטל שטיין, בשיחה עם סטודנטים ונציגי חברת”פריגו” ביריד. צילם:יואב בכר, דוברות הטכניון