אביתר ואראל, רק בני 16, מתחילים ללמוד בטכניון

11

12

הם מצטרפים לדור, בת גילם, שהחלה ללמוד בטכניון לפני שנה

בין 8500 הסטודנטים החדשים שיחלו ללמוד בטכניון בשבוע הבא, יהיו גם אביתר דגני ואראל בראודה, שניהם בני 16. הסטודנטים הצעירים יצטרפו לדור ארד ה”ותיקה”, בת גילם, שהחלה ללמוד בטכניון לפני שנה.

ביום ההכוון שיתקיים ביום חמישי, ישמעו הסטודנטים החדשים עצות מחברי הסגל ומהסטודנטים הוותיקים ויערכו הכרות מודרכת עם הקמפוס ואף סיור בעיר חיפה, שתהיה ביתם לפחות בארבע השנים הקרובות.

“היה לי משעמם בשעורים אז קפצתי שתי כיתות”, מספר אביתר דגני, שילמד בפקולטה לכימיה. הוא הכיר את הטכניון במסגרת הפרוייקט הייחודי “ארכימדס”, המעניק שעורי כימיה והתנסות במעבדות לתלמידי תיכון מוכשרים. במסגרת הפרוייקט זכה אביתר פעמיים במדלית ארד, באולימפיאדות כימיה בינלאומיות.

“יש לי שני אחים ואחות, הגדולים ממני בשנים רבות”, מסביר אביתר כיצד הגיע מוכן לבית הספר היסודי ומדוע השתעמם בשעורים. “הם לימדו אותי בבית ובכיתה השתעממתי כי ידעתי את כל החומר”.

הוא למד בבית הספר התיכון בחדרה, ביחד עם “מדליסט” נוסף מפרוייקט “ארכימדס”, אסף מעודה, שזכה במדליות זהב באולימפיאדות הבינלאומיות. “אסף גדול ממני בשנתיים אבל למדנו באותה כיתה”, הוא מספר. “אסף מתחיל גם כן ללמוד בטכניון בשבוע הבא, בתכנית המצויינים”.

לאביתר לא היה כל קושי להתקבל לטכניון, עם 35 נקודות לימוד שכבר צבר בפרוייקט “ארכימדס”, עם ממוצע 114 בבגרות ועם ציון 735 במבחן הפסיכומטרי. בעוד שנתיים, בהיותו בן 18, הוא מקווה לקבל את התואר הראשון ולעבור לפקולטה לרפואה בטכניון שלא מקבלת נערים כה צעירים לשורותיה.

חוץ מכימיה יש לו עוד תחביב – הוא גם מנגן בתופים, ביחד עם אחיו.

אראל בראודה מתל אביב הפסיק את לימודיו באמצע כיתה י’, גם כן עקב שעמום. הוא לקח קורסים באוניברסיטה הפתוחה, באוניברסיטת בר אילן ובאוניברסיטת תל אביב. הוא ילמד בטכניון מתמטיקה ומחשבים. “בינתיים אני רק משחק במחשבים”, הוא צוחק. “אני יודע שבטכניון לא

13

משחקים וקצת חושש”, הוא מודה. “אני גם אגור במעונות, רחוק מהבית, אב

ל אני בטוח שאסתדר. הורי תומכים בי, וזה מה שחשוב”.

אביתר ואראל יוכלו לשאוב עידוד מראיון שנתנה דור ארד, בת ה-16, לעיתון הטכניון. היא החלה ללמוד בפקולטה למדעי המחשב לפני שנה, בהיותה בת 15. “אני מסתדרת מצויין עם הסטודנטים הבוגרים”, אמרה בראיון. “למעשה, רוב החברים שלי היום הם מהטכניון”.

אשר לטענות הנשמעות כי היא מחמיצה את ילדותה בהיותה סטודנטית צעירה כל כך, אמרה דור בראיון: “הלימודים בטכניון הם הילדות שלי והיא הרבה יותר טובה מזו שהייתה לי בתיכון. אני פשוט מתאימה לכאן יותר”.

בתמונות: שלושת הסטודנטים הצעירים. צילום: דוברות הטכניון