קבוצת הפורמולה של הטכניון – פעמיים בעשירייה הפותחת באירופה

זכתה במקום השמיני מתוך 42 אוניברסיטאות בתחרות הפורמולה בצ’כיה, שהתקיימה על כביש רטוב

רכב הפורמולה של הטכניון

רכב הפורמולה של הטכניון

קבוצת הפורמלה הרביעית של הטכניון דורגה פעמיים בעשירייה הפותחת בתחרויות “פורמולה סטודנט”, שהתקיימו הקיץ באירופה. בתחרות בהונגריה דורגה הקבוצה במקום התשיעי (מתוך 34 אוניברסיטאות) ובצ’כיה במקום השמיני (מתוך 42). זאת על סמך שורה של קריטריונים ובהם מצגת עסקית, הקפת מסלול, מקצה של 22 ק”מ (endurance), נסיעה בשמיניות, נצילות דלק ותאוצה ל-75 מ’.

רכב הפורמולה של הטכניון, שהתחרה בקטגוריית מנועי שריפה, השיג תוצאות טובות במיוחד במקצה התאוצה, במקצה 22 ק”מ ובנסיעה בשמיניות – מקצים שהתקיימו בתחרות בצ’כיה על כביש רטוב. לדברי ראש הקבוצה, יבגני גיא, סטודנט לתואר שני בפקולטה להנדסת מכונות, “בשתי התחרויות הרכב תפקד כפי שתוכנן, ללא תקלות יוצאות דופן. בסיכומו של דבר זו העונה המוצלחת ביותר שלנו עד כה, וקיבלנו מחמאות חמות לא רק מהשופטים אלא גם מקבוצות אחרות.”

בקבוצת הפורמולה השתתפו השנה 40 סטודנטים מ-7 פקולטות שונות בטכניון, חלקם ותיקים בפרויקט ולחלקם זו הפעם הראשונה. “התחלנו מרעיון וסקיצות,” אומר גיא, “והמשכנו עם פתרונות יצירתיים, אתגרים גדולים, ויכוחים וניסויים לתוך הלילה. לאט לאט ראינו איך הרכב הזה קורם עור וגידים או במינוח שלנו: שלדה וחיפויים. הרעיון הוביל לתכנון, שכלל את תכן כלי העבודה ששימשו אותנו, ובסופו של דבר הגענו לאימונים – ולתחרויות. בדרך למדנו המון דברים, ובעיקר למדנו שבהנדסה אין פתרונות קסם.”
יבגני גיא, שהוביל את הפרויקט בשנתיים האחרונות , פורש כעת לטובת לימודי התואר השני שלו בפקולטה להנדסת מכונות ויעביר את המפתחות לסטודנט דוד דיסקין, אף הוא מהפקולטה להנדסת מכונות.