לראשונה: אוניברסיטה ישראלית מעניקה תואר אקדמי על אדמת ארה”ב

המחזור הראשון במכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס סיים את לימודיו; הסטודנטים יקבלו תואר שני כפול – מהטכניון ומקורנל

בוגרי המחזור הראשון

בוגרי המחזור הראשון

במעמד הקונסול הכללי בניו יורק עידו אהרוני ומנכ”לית עיריית ניו יורק ג’ולי סמואלס צוין אתמול (ד’) סיום לימודיהם של הבוגרים הראשונים במכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס בניו יורק. בוגרים אלה יקבלו ב-29 במאי תואר כפול (מהטכניון ומאוניברסיטת קורנל) ולכן מדובר בתקדים היסטורי: זו הפעם הראשונה שאוניברסיטה לא אמריקאית (הטכניון) מעניקה תואר אקדמי מלא בארה”ב.

“היזמים הצעירים האלה מצוידים בידע ובניסיון בתחומים החיוניים לשגשוגה הכלכלי של העיר ניו יורק ולשיפור החברה בכלל,” אמר פרופ’ אדם שורץ מהטכניון, העומד בראש מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס. “אנו צופים לסטודנטים אלה הצלחות גדולות והשפעה משמעותית על הכלכלה באמצעות חברות הסטארט-אפ שהם יקימו בעיר ומחוצה לה.”

“מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס סיפק לנו הזדמנות לעצב את תוכנית הלימודים,” אמר שון ברמסון, אחד מ-12 הסטודנטים המסיימים. “שוררת כאן רוח יזמית מופלאה שמזכירה לי את תקופת לימודי בטכניון, רוח שדוחפת את הסטודנטים ליישם את מה שלמדו ולהשפיע ממשית על העולם.”

מכון ג’ייקובס נוסד בעקבות התקשרות בין הטכניון לאוניברסיטת קורנל וזכייתם המשותפת בתחרות שקיימה עיריית ניו יורק להקמת קמפוס אקדמי-טכנולוגי בעיר. את המחזור הראשון מסיימים 12 תלמידים מ-6 מדינות שונות: ארה”ב, קנדה, סין, ניו זילנד, הודו, אינדונזיה וספרד. כמה מהם ימשיכו במסלול המחקרי, אחרים נושאים את עיניהם לחברות מובילות כגון גוגל ופייסבוק, והשאר צפויים להקים חברות סטארט-אפ משלהם בתחומים שונים. כולם השלימו במכון תואר שני (MS) במערכות מידע תוך התמקדות ב- Connective Media – מסלול יחיד מסוגו לתואר שני המשלב טכנולוגיה, מדיה, סוציולוגיה ומינהל עסקים.

“אנו מברכים את כל בוגרי המחזור הראשון במכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא. “קבוצה מופלאה זו, והישגיה העתידיים, מהווים דוגמה למה שיכול לנבוע משילוב של חדשנות, הצטיינות ומחויבות לשיפור חייהם של בני אדם ברחבי העולם.”

על המכון

מכון טכניון-קורנל לחדשנות נוסד בשנת 2013 הודות לתרומה של 133 מיליון דולר שהעניקו ד”ר אירווין מארק ג’ייקובס, מייסד קוואלקום ובעבר מנכ”ל החברה, ואשתו ג’ואן קליין ג’ייקובס. עד מהרה הפך המכון לגורם המדרבן יזמות גלובלית ומניע את התפתחותן של כלכלת העיר ושל סביבת ההיי-טק שבה. פעילות המכון מבוססת על משאבים ועל חברי סגל הן מהטכניון, שהיה גורם מרכזי בהפיכתה של ישראל לאומת הסטארט-אפ והן מקורנל, אוניברסיטה מובילה בתחומי ההנדסה ומדעי המחשב ובעלת נוכחות משמעותית מאוד בניו יורק. התואר הכפול שמעניק מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס ניתן כאמור על ידי הטכניון ואוניברסיטת קורנל ומספק לסטודנטים יתרון בינלאומי וחשיפה בעולם העבודה הגלובלי.

המכון קם בעקבות זכייתם המשותפת של הטכניון ואוניברסיטת קורנל בתחרות שקיימה עיריית ניו יורק להקמת קמפוס אקדמי-טכנולוגי בעיר (כיום “קורנל טק”). המכון מקדם יזמות, מיסחור ותרגום של רעיונות ליישומים ואינו פועל במודל של פקולטות או דיסציפלינות אלא בשלושה מרכזים אינטר-דיסציפלינריים, וזאת במטרה לטפח התנסות ויזמות. במכון ישנו גם מסלול לפוסט-דוקטורט, שמטרתו הקמת חברות סטארט-אפ המבוססות על מחקרים אקדמיים ועידוד חדשנות על ידי פיתוח מודלים חדשים למיסחור של קניין רוחני.

על התוכנית ב- Connective Media

בראש התוכנית לתואר שני ב- Connective Media עומד פרופ’ מור נעמן, ראש המעבדה לטכנולוגיות חברתיות במכון ג’ייקובס. חוקרי המעבדה חוקרים טכנולוגיות כגון יוטיוב ופייסבוק ומפתחים טכנולוגיות חדשות לתקשורת בין אנשים. המסלול מתאפיין בדגש טכנולוגי חזק ועם זאת מתייחד בכך שהוא חורג מהתחום הטכנולוגי ומשלב מגוון רחב של תחומים מהעולם העסקי והחברתי. הסטודנטים במסלול נדרשים לעבוד בקשר ישיר עם בכירים בתעשייה על פרויקטים העשויים להשפיע על העולם באופן משמעותי. במהלך לימודיהם הם מקימים חברות סטארט אפ וירטואליות או ממשיות וזאת בשיתוף הדוק עם חברות מובילות ובהן AOL, מיקרוסופט ולינקדאין. סטודנטים אלה, לדברי פרופ’ נעמן, “מצוידים בידע טכנולוגי נרחב אבל גם בכישורים מעולמות העיצוב, העסקים ומדעי החברה – שילוב שהוא חיוני כיום לחדשנות ולהצטיינות בעולם הרחב של Connective Media. הם יגייסו את הידע הטכנולוגי שלהם לטובת ההיבטים האנושיים והחברתיים של טכנולוגיות התקשורת וכך יקדמו חברות מבוססות או יקימו חברות משל עצמם, בעיקר בשטח התקשורת. אלה הם המנכ”לים, מנהלי המוצר ובכירי התעשייה של הדור הבא.”

להיכרות עם בוגרי המחזור הראשון:  https://www.youtube.com/watch?v=CC00s2RmKmU&feature=youtu.be