הטכניון מוביל את האקדמיה הישראלית במדד שנחאי 2017

דורג במקום ה-93 בעולם בדירוג הכללי ובמקום ה-8 בהנדסת אווירונוטיקה

 

מעונות כפר הסמכה החדשים בקמפוס הטכניון בחיפה

מעונות כפר הסמכה החדשים בקמפוס הטכניון בחיפה

הטכניון דורג במקום ה-93 – הגבוה ביותר מבין המוסדות האקדמיים בישראל – ברשימת 100 המוסדות האקדמיים המובילים בעולם. כך עולה ממדד שנחאי, המדד המוביל בעולם לדירוג מוסדות להשכלה גבוהה, שהתפרסם הבוקר (ג’, 15.8). בראש המדד ניצבות, בסדר יורד, אוניברסיטאות הרווארד, סטנפורד, קיימברידג’ ו-MIT.

במסגרת מדד שנחאי פורסם השנה לראשונה גם דירוג על פי תחומי מחקר. דירוג זה ממקם את הטכניון במקום השמיני בעולם בתחום הנדסת אווירונוטיקה – המקום הטוב ביותר שהשיג מוסד ישראלי וטוב יותר מאוניברסיטאות נודעות ובהן סטנפורד, טוקיו, קיימברידג’, בייג’ינג וקולומביה. בנוסף, מוקם הטכניון במקום הראשון בישראל בתחום המדעים (מקום 44) ובתחום ההנדסה (75-51). בתחום הנדסת החשמל מדורג הטכניון במקום ה-37 ובאוטומציה ובקרה במקום ה-50.
נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא אמר כי “הטכניון נמצא ברשימת 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם על פי מדד שנחאי מאז שנת 2012. מעמד זה הוא תוצאה של עבודה משותפת של הנהלת הטכניון, עובדיו וחברי הסגל. חברי הסגל שלנו הם הכוח המוביל את הטכניון להצלחה במחקר ובהוראה, וזו הסיבה למשאבים העצומים שאנו משקיעים בבחירתם, בגיוסם ובטיפוחם. בעשור האחרון התחלפו יותר ממחצית חברי הסגל בחוקרים חדשים, שכולם נבחרו על סמך קריטריון אחד ויחיד: מצוינות. ”

נשיא הטכניון הוסיף כי “השפעתו העולמית של הטכניון מתרחבת בהתמדה ובחודשים הקרובים ייחנכו שלוחות הטכניון בניו יורק ובסין – הקמפוס הקבוע של מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס בניו יורק (JTCI) ייחנך בספטמבר ומכון טכניון-גואנגדונג בסין (GTIIT) ייחנך בחודש דצמבר. שני פרויקטים מובילים אלה מצטרפים לשותפויות אסטרטגיות שהטכניון מקיים עם אוניברסיטאות מובילות ברחבי העולם במסגרת חזונו להיות אוניברסיטת מחקר מדעית-טכנולוגית מובילה בעולם.”

 

220 הסטודנטים שהחלו השבוע את לימודי ההכנה במכון טכניון-גואנגדונג ((GTIIT בסין. הסטודנטים יחלו את הסמסטר הראשון ללימודיהם באוקטובר 2017

220 הסטודנטים שהחלו השבוע את לימודי ההכנה במכון טכניון-גואנגדונג ((GTIIT בסין. הסטודנטים יחלו את הסמסטר הראשון ללימודיהם באוקטובר 2017

במקביל משקיע הטכניון רבות בפיתוח התשתיות המשרתות את הסטודנטים בקמפוס בחיפה. תנופת הפיתוח כוללת בניית מעונות, כיתות, אולמות לימוד ומרחבים ייעודיים לפעילויות חברה, תרבות וספורט לרווחת הסטודנטים.
“אני מוצא סיפוק רב בכך שהטכניון נמצא כבר חמש שנים ברשימת 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם,” אמר פרופ’ לביא. עם זאת, הוא הביע צער על הירידה בדירוג האוניברסיטאות בישראל במדד שנחאי ואמר: “מקבלי ההחלטות חייבים להבין שמדינת ישראל לא תוכל להישאר מעצמת מדע וטכנולוגיה בלי השקעה מסיבית בתשתיות המחקר”.

מדד שנחאי, המתפרסם מאז שנת 2003, בוחן את רמת המוסדות האקדמיים בעולם על פי קריטריונים אובייקטיביים ובהם מספר הזוכים בפרס נובל ופרסים יוקרתיים אחרים, מספר המאמרים המדעיים שפורסמו בכתבי העת המובילים Nature ו-Science וביצועים אחרים באופן יחסי לגודלה של האוניברסיטה.  המחקר הסיני היסודי מקיף 1000 אוניברסיטאות, שמתוכן נבחרות 500 האוניברסיטאות המובילות.