הטכניון מבסס את מקומו בצמרת המוסדות האקדמיים בעולם

מדד שנחאי, המדרג את המוסדות האקדמיים המובילים בעולם, דירג את הטכניון במקום ה-69, זהו הדירוג הגבוה ביותר של מוסד ישראלי במדד

פרופ' פרץ לביא נשיא הטכניון

פרופ’ פרץ לביא נשיא הטכניון

הטכניון מבסס את מקומו ברשימת 100 המוסדות האקדמיים המובילים בעולם. כך עולה ממדד שנחאי, המוביל בעולם לדירוג המוסדות להשכלה גבוהה שהתפרסם היום (ב’, 15.8). בדירוג הכולל זינק הטכניון ממקום 77 בשנת 2015 למקום 69, ציון המציב אותו במקום הראשון בין המוסדות האקדמיים בישראל.

אחד התחומים בהם זוכה הטכניון שנה אחר שנה בציון גבוה הוא הנדסת מחשבים (מקומות 15-18 לאורך חמש השנים האחרונות). בנוסף, צורף השנה לראשונה מדד מיוחד לתחום הנדסת חשמל ואלקטרוניקה בו דורג הטכניון במקום ה-39 (גם דירוג זה הוא הגבוה ביותר של מוסד ישראלי במדד).

“אנו גאים ושמחים על ההכרה הרשמית במעמדו המוביל של הטכניון בזירה העולמית,” אמר נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא בעקבות פרסום המדד הבוקר. “מדובר בדירוג החשוב ביותר בעולם האקדמי, והוא מציב אותנו השנה לא רק בראש המוסדות האקדמיים בישראל ובמקום מעולה ברשימה העולמית אלא גם במקום מרשים במיוחד בתחום הנדסת החשמל והאלקטרוניקה. זאת בנוסף לדירוג הגבוה בנושאים של מדע והנדסה של מחשבים. העליה העקבית בדירוג הטכניון במדד שנחאי מוכיחה כי אנחנו הולכים בדרך הנכונה כשאנו משקיעים מאמצים חסרי תקדים בגיוס חברי הסגל הטובים ביותר ובטיפוח הסטודנטים שלנו, שהם דור העתיד של ישראל. בדרך הזאת אנחנו הולכים לאורו של חזון הטכניון: ‘להיות אוניברסיטת מחקר מדעית-טכנולוגית בין עשר המובילות בעולם בפיתוח הון אנושי, מנהיגות ויצירת ידע, הפועלת לקידום מדינת ישראל והאנושות”

מדד שנחאי מתפרסם בסמיכות למדד Nature Index, שפורסם לאחרונה ומיקם את הטכניון במקום ה-26 ברשימה העולמית של ‘הכוכבים העולים במחקר’, זאת בעקבות זינוק של 40% בפרסומי הטכניון בכתבי עת מדעיים מובילים. הרשימה כוללת את 100 המוסדות ברחבי העולם שרשמו את ההתקדמות המחקרית המשמעותית ביותר בשנים 2015-2012. מאה המוסדות – רובם ככולם אוניברסיטאות – מדורגים בהתאם לגידול במספר פרסומיהם ב-68 כתבי עת מדעיים איכותיים.

דירוג שנחאי החל בשנת 2003 ונועד לשפר את רמת האוניברסיטאות הסיניות, תוך השוואתן ל-500 אוניברסיטאות מובילות בעולם. הדירוג מתבסס על קריטריונים אובייקטיבים ונתונים רבים. בין הקריטריונים – מספר הזוכים בפרס נובל ופרסים יוקרתיים אחרים, מספר המאמרים המדעיים שפורסמו בכתבי העת המובילים – Nature ו-Science וביצועים אחרים יחסית לגודלה של האוניברסיטה. המחקר הסיני היסודי מקיף 1000 אוניברסיטאות, שמתוכן נבחרות 500 האוניברסיטאות המובילות.

את רשימת 500 האוניברסיטאות המובילות בעולם פותחות שוב האוניברסיטאות האמריקניות – הארוורד, סטנפורד וברקלי.