למעלה מחצי מיליון דולר לסטודנטים ששירתו ב”צוק איתן”

הכסף, שמקורו בקרן מיוחדת שהוקמה במיוחד לשם כך,
מיועד לסיוע ליותר מ-600 הסטודנטים שגויסו במהלך המבצע

קרן מיוחדת שהקים הטכניון גייסה עד כה למעלה מחצי מיליון דולר לסיוע לכ-600 הסטודנטים שנקראו לשירות מילואים במהלך מבצע “צוק איתן”. יצוין כי זו אינה הפעם הראשונה בה הטכניון נוקט בדרך זו על מנת להקל ולסייע לסטודנטים בעתות חירום. כך למשל, גויסו למעלה משני מיליון דולר לסיוע רחב היקף בעקבות מלחמת לבנון השנייה.

במסמך משותף שפרסמו הנהלת הטכניון, אגודת הסטודנטים ודיקן לימודי הסמכה, פרופסור יכין כהן, מפורטות ההקלות וההטבות שיעניק הטכניון לסטודנטים שגויסו,  וכן לשאר הסטודנטים אשר שגרת חייהם ולימודיהם נפגעה בשל המצב.

פרופסור משה סידי, משנה בכיר לנשיא הטכניון, אמר כי “בכך ממשיך הטכניון את המסורת שנקבעה במבצעים קודמים, כדוגמת ‘עופרת יצוקה’ ו’עמוד ענן’: להקל על הסטודנטים ככל האפשר, מבלי לפגוע בדרישות האקדמיות הגבוהות הנהוגות בטכניון.”

למעלה -600 סטודנטים מן הטכניון גויסו למילואים במהלך מבצע “צוק איתן”. כבר במהלך המבצע החלו הנהלת הטכניון ואגודת הסטודנטים לפעול להקל על המגויסים ולסייע להם במהלך שירותם. עתה, הוחלט כאמור על שורת הקלות והטבות למשרתים במילואים ולכלל הסטודנטים. הרשימה המלאה הופצה בקרב ציבור הסטודנטים והמרצים.

סטודנטים אשר שרתו במילואים בתקופת המבצע יזכו לשורה של הקלות, ובהן בחירה בציון מאוני “עובר” (בינארי) בשני מקצועות, תוספת זמן של 25% בבחינות מסוימות, הכרה בציון הגבוה משני ציונים, העברת ציוני מעקב מסמסטר אביב תשע”ד לסמסטר חורף תשע”ה, מעבר לקורסי המשך גם אם הדרישות לקורס-הקדם עדיין לא הושלמו, דחייה בהגשת עבודות, ביטול (ללא תשלום) של מקצועות שהסטודנט היה רשום אליהם בסמסטר אביב תשע”ד ועוד. בנוסף, תינתן לסטודנטים נקודת זיכוי אחת על שירות מילואים בן שבעה ימים, ושתיים על שירות מעל שבועיים.

כל הסטודנטים ששירתו במילואים במהלך המבצע יזכו לשני מועדי בחינה בכל קורס.  בנוסף יינתן תגבור אקדמי (שעות חניכה, סדנאות ומרתונים) על ידי אגודת הסטודנטים, היחידה לקידום סטודנטים והפקולטות השונות בטכניון.

במישור הכספי והמנהלי יינתנו, בין היתר, מלגות השתתפות בשכר לימוד למשרתים במילואים. גובה המלגות ייקבע על בסיס המשאבים שיעמדו לרשות הטכניון ועל פי משך השירות. כן הוחלט על פטור מתשלום שכר לימוד עבור עד שני מקצועות בסמסטר קיץ, בכפוף למשך השירות. הטכניון אף לא גבה שכר לימוד עבור סמסטר הקיץ מהסטודנטים שגויסו. גם גביית שכר הדירה מדיירי המעונות שגויסו נדחתה ובהמשך יקבלו פטור מתשלום בכפוף למס’ ימי המילואים.

באשר לכלל הסטודנטים בטכניון – מאחר שגם סטודנטים שלא שירתו במילואים נפגעו עקב המצב, יעניק הטכניון סיוע גם לסטודנטים אלה. בעיקר בכל הנוגע למועדי הבחינות.

דני מגנר,  יו”ר אגודת הסטודנטים, אמר כי “כבעבר, הטכניון היה הראשון לפרסם התאמות והקלות לציבור המשרתים. האגודה מודה להנהלת הטכניון על הקשב הרב וההתייחסות שניתנה למגוון אוכלוסיות שנקלעו למצוקה בעקבות המצב הביטחוני, ולציבור המילואימניקים בפרט. אנו גאים מאד בכך שגם במקרה זה הטכניון הוכיח שהוא מוביל בארץ בכל הנוגע לסיוע והתאמות לסטודנטים ששירתו במילואים.”

פרופסור סידי הוסיף כי “מעבר להחלטות אלה ולהנחיות המועצה להשכלה גבוהה מינה הטכניון ועדה מיוחדת, בראשות הדיקן ללימודי הסמכה, פרופ’ יכין כהן, שתדון בהתאמות פרטניות, על פי בקשותיהם הספציפיות של סטודנטים. זאת, כאמור, מתוך תפיסה שעלינו להקטין ככל האפשר את הנזק האקדמי והאישי שנגרם לסטודנטים, בלי לפגוע בדרישות האקדמיות הגבוהות.”