הניצחון של כולנו

מאות תלמידים, מקריית שמונה ועד חורה שבנגב, השתתפו באולימפיאדת המח”ר שהתקיימה בטכניון

מימין לשמאל: ארתור זמשמן, פרופ' משה שהם וד"ר יבגני קורצ'נוי.

מימין לשמאל: ארתור זמשמן, פרופ’ משה שהם וד”ר יבגני קורצ’נוי.

אולימפיאדת המח”ר, המקדמת את לימודי ההנדסה, המתמטיקה, החלל והרובוטיקה התקיימה בשבוע שעבר בטכניון. זו השנה השמינית לקיומו של הארוע, שהוא יום השיא המסכם שנה שלמה של פעילות שבמהלכה מתנסים תלמידים בלימודי מתמטיקה ורובוטיקה. במסגרת זו נדרשים המשתתפים לתכנת ולבנות רובוט-מכונית המתמודד עם אתגרי תנועה בזמן הנסיעה.

באולימפיאדת המח”ר שותפים הטכניון, משרד ראש הממשלה, משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל ועמותת YTEK. נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא אמר כי “באולימפיאדת המח”ר אין מנצחים ומפסידים. כולם מנצחים.” הוא שיבח את מנכ”ל עמותת  YTEK ארתור זמשמן והוסיף כי “מאז כניסתי לתפקיד לפני כ-8 שנים התפרסה העמותה על פני כל הארץ, ואתם מכשירים בני נוער במספר עצום. כולם יגיעו לטכניון כסטודנטים.”

חבר הכנסת מיקי זוהר, יו”ר הוועדה המיוחדת של הכנסת לצדק חלוקתי ושוויון חברתי, בירך את הילדים וציין כי “פעילויות מסוג זה הופכות את מדינת ישראל לחזקה יותר. כנבחרי ציבור חלה עלינו החובה לדאוג שכל ילד בישראל יזכה להזדמנות שווה כדי שיוכל להגיע להישגים.”

ראש המרכז לרובוטיקה בטכניון, פרופ’ משה שהם, סיפר לילדים כיצד הוא רואה את תחום הרובוטיקה בעתיד. “הרובוטיקה תיכנס לכל תחומי החיים,” אמר, “ובראש הרשימה נמצאות כיום המכוניות האוטונומיות. יתכן שבעתיד האנשים לא יצטרכו ללמוד נהיגה. נהגי מוניות, נהגי אוטובוס ופחחים יאבדו את עבודתם ואילו לכם לא תחסר עבודה.”

דיקנית הפקולטה להנדסה ביו-רפואית פרופ’ שולמית לבנברג הזמינה את הילדים ללמוד רפואה והנדסה ביו-רפואית כדי שבעתיד יוכלו לסייע לאנשים ואולי אף להציל חיים. דיקן הפקולטה להנדסת מכונות פרופ’ יורם הלוי אמר כי “הידע והטכנולוגיה הם הדרך הטובה ביותר שלכם לתרום בעתיד לאיכות חייכם ולמדינה.”

בסיום התחרות הוענקו גביעים לקבוצות הזוכות מידי מנכ”ל YTEK ארתור זמשמן שארגן את התחרות בסיוע המרכז לרובוטיקה ע”ש לאומי בפקולטה להנדסת מכונות, הפקולטה למתמטיקה, הפקולטה להנדסת מכונות והפקולטה להנדסה ביו-רפואית. “מתמטיקה זה לא קשה והנדסה זה לא מסובך,” אמר זמשמן. “יש כאן ילדים מצטיינים מכל הארץ, מהישוב חורה שבדרום ועד לקריית שמונה בצפון. אני רוצה שתצאו מפה היום בידיעה שכל מי שרוצה להיות רופא, מהנדס או מדען, יכול לעשות זאת.”

במקומות הראשונים זכו הקבוצות הבאות – בכיתות א-ב ביה”ס גפנים מבקעת הירדן עם הילדים גפן פינס, איתי מרדכי ויואב פיטרו משה; בכיתות ג-ד ביה”ס בן צבי בעפולה עם הילדים עידן פינשטיין, יחיא אביתר ויאיר רון יוסף; בכיתות ה-ו ביה”ס המדעי תורני שדרות עם הילדים אגם אברג’ל, נריה בניפלח ועדן קוליצקי; ובחטיבות הביניים ביה”ס חטב בבוקעתא עם הילדים האדי שמס, מיאס שמס ושאדי אלקיש.

34774775482_f746dffdac_k

התלמידים מכינים את המסלולים

התלמידים מכינים את המסלולים

התלמידים מכינים את המסלולים

התלמידים מכינים את המסלולים