שיא חדש בתולדות הטכניון: 243 דוקטורים חדשים

“כולנו, מקבלי התואר היום, בחרנו בדרך ארוכה והלכנו בה, ללא הנחות, מתוך רצון לגלות או ליצור משהו חדש ולהגשים דבר שיש לו משמעות. לכן הסיפור האישי של כל אחד מאתנו הוא נרטיב קולקטיבי.” כך אמר ד”ר שאדי ספורי, אחד מ-243 נשים וגברים שקיבלו ביום שני את תוארי הדוקטור בטקס חגיגי שנערך בטכניון. ד”ר ספורי סיים את דבריו בבקשה: “את היום הזה תחגגו, ומכאן לאחר מכן תצאו לכבוש את העולם.”

בטקס שהתקיים באמפיתאטרון בקמפוס הטכניון הוענקו תוארי דוקטור ל-116 נשים ול-127 גברים. הדוקטור המבוגר ביותר בן 65 והצעיר בן 25. יותר ממחציתם ילידי הארץ. את הטקס הנחה פרופ’ אלון וולף מהפקולטה להנדסת מכונות.

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא אמר בטקס כי זהו יום של אופטימיות עבור הדוקטורים החדשים, עבור משפחותיהם ועבור הטכניון. הוא הוסיף כי “חינוך הוא כלי ראשון במעלה בקידום סובלנות, הבנה והידברות ויכול לשמש גשר המחבר בין תרבויות ואפילו בין אויבים. ההבנה הזאת טבועה עמוק מאד בדי-אן-איי של הטכניון.  כאן לומדים אלה לצד אלה סטודנטיות וסטודנטים יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים, צ’רקסים, חילונים, דתיים, נשים וגברים בשוויון מלא, תוך שהם מקיימים ביניהם שיח מתמיד, ענייני, פתוח וסובלני שקשה למצוא כדוגמתו.”

דיקן בית הספר לתארים מתקדמים בטכניון, פרופ’ דן גבעולי, אמר כי הדוקטורנטים לוקחים תפקיד חשוב מאוד, לצד חברי הסגל, בהובלת המחקר בטכניון. הוא ציין כי בקרב הדוקטורים החדשים יש מספר דומה של גברים ונשים, כולם בטווח הגילים 25 ל-65. כמה מהם הגיעו לישראל במיוחד כדי לעשות את הדוקטורט בטכניון. פרופ’ גבעולי חלק כבוד לגבי ונתנאל רביב, אב ובנו שקיבלו שניהם את תוארי הדוקטור שלהם בטקס.

ד”ר גבי רביב, 65, השלים בטכניון תואר ראשון בשנת 1979 ובמשך שלושה עשורים עבד כמנהל פרויקטים בענף הבנייה. ב-2012 החל לימודים לתואר שני ומיד אחריו שלישי, כולם בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית. בעבודת הדוקטורט התמקד בדפוסי סיכון הקשורים לתאונות בסביבת העבודה של עגורנים באתרי בנייה. כיום הוא ראש היחידה לבחינה ואישור של שיטות בנייה חדשות במכון הלאומי לחקר הבנייה הנמצא בטכניון.

נתנאל רביב, 33, השלים את לימודיו בבית הספר העמק המערבי יפעת, שירת שירות קרבי, עבד כשנה ואז החל ללמוד בטכניון. כעת, אחרי 10 שנים בטכניון שבהן השלים שלושה תארים, ורגע לפני יציאתו לפוסט-דוקטורט בקלטק, הוא מסכם: “הטכניון הוא מקום נהדר, עם מרצים מצוינים. הוא נמצא בחזית, בשורה אחת עם מוסדות שהתקציב שלהם גבוה יותר בסדרי גודל רבים והם נהנים ממאגר גדול הרבה יותר של מועמדים.”