שר המדע והטכנולוגיה היפני בביקור ראשון בטכניון

“לישראל וליפן חזון משותף של פיתוח טכנולוגיה מתקדמת לטובת האנושות”

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא (משמאל) עם שר המדע, הטכנולוגיה והחלל היפני יוסקה טסורוהו (במרכז)

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא (משמאל) עם שר המדע, הטכנולוגיה והחלל היפני יוסקה טסורוהו (במרכז)

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל היפני יוסקה טסורוהו (Yosuke Tsuruho) ביקר בטכניון ונפגש עם נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא ועם פרופ’ בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים. לשר נלוותה משלחת גדולה של אנשי עסקים ואקדמיה. המשלחת בראשות השר נפגשה גם עם איתי לוינסון, מנהל הפיתוח העסקי בחברת ReWalk Robotics שנוסדה על ידי בוגר הטכניון ד”ר עמית גופר ועם ראש מרכז אשר לחקר החלל פרופ’ פיני גורפיל.

נשיא הטכניון הציג בפני האורחים את הטכניון ואת השפעתו הנרחבת על מדינת ישראל ואף מחוצה לה. “בוגרי הטכניון היו מאז ומתמיד גורם מרכזי בפיתוח הטכנולוגי של מדינת ישראל, ואומת הסטארט אפ נולדה כאן. בפרק זמן של עשרים שנה בלבד היו בוגרי הטכניון מעורבים בהקמתן וניהולן של יותר מ-1,600 חברות בישראל. חברות אלה הניבו הכנסות של למעלה מ-30 מיליארד דולר ויצרו בישראל 95,500 מקומות עבודה.” נשיא הטכניון תיאר לאורחים את השלוחות שמקים הטכניון בניו יורק ובסין ואת התרחבות רשת הקשרים האקדמיים הבינלאומיים של הטכניון עם אוניברסיטאות מובילות בעולם.

פרופ’ בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, הציג בפני השר את שיתופי הפעולה של הטכניון עם חברות יפניות ועם גורמים באקדמיה ביפן. הוא ציין כי “לפני כשנתיים הקים הטכניון אגודת ידידים ביפן, ומאז הולכים הקשרים ומתרחבים: תמיכה של תורם יפני במרכז הסייבר בטכניון, תמיכה של חברת Inchia בנושאי פוטוניקה וכימיה, שיתוף פעולה בנושא רובוטיקה ומחקר משותף בתאי גזע. לאחרונה התקיים בטכניון מפגש חוקרים ישראלי-יפני בנושא רפואה רגנרטיבית ושימושים רפואיים בתאי גזע. המפגש, שהתקיים בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט, נועד להדק את הקשר בין הטכניון ואוניברסיטת קיוטו.”

השר היפני הודה לאנשי הטכניון על האירוח ואמר: “יפן וישראל חולקות חזון משותף של פיתוח טכנולוגיה מתקדמת לטובת האנושות כולה. אנחנו רוצים להבין וללמוד מכם את סוד ההצלחה וכיצד עשיתם את זה. תודה שאתם חולקים עמנו את המידע והניסיון שלכם כדי לסייע לנו בהשגת פריצות דרך מדעיות וטכנולוגיות. ”

2.נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא (שני משמאל) עם שר המדע, הטכנולוגיה והחלל היפני יוסקה טסורוהו (במרכז), פרופ' בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים (שני מימין)

 נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא (שני משמאל) עם שר המדע, הטכנולוגיה והחלל היפני יוסקה טסורוהו (במרכז), פרופ’ בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים (שני מימין)