ליצור טכנולוגיה שתשפר את העולם

הטכניון ואוניברסיטת קורנל חגגו את סיום המחזור השני של הלימודים במכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס. הסטודנטים יקבלו תואר כפול  – מהטכניון ומקורנל

בוגרי המחזור השני ב-Connective Media

בוגרי המחזור השני ב-Connective Media

ציון דרך חשוב בהרחבת נוכחותו של הטכניון בעיר ניו יורק נרשם בשבוע שעבר בטקס הסיום לכבודם של בוגרי המחזור השני של הלימודים במכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס. הטקס, שנערך על ידי הטכניון ואוניברסיטת קורנל, התקיים בנוכחות בוגרי המחזור הראשון של אותו מסלול – Connective Media. המחזור השני הוא האחרון שיסיים את לימודיו במושבו הנוכחי של המכון במשרדי חברת גוגל בצ’לסי, שכן בספטמבר הקרוב ייפתח באי רוזוולט במנהטן קמפוס “קורנל טק” שבמסגרתו יפעל מכון ג’ייקובס.

הטקס שנערך במנהטן הוקיר את 27 בוגרי המחזור השני, שרובם (21) יקבלו תואר שני כפול – מהטכניון ומאוניברסיטת קורנל – ב-Connective Media. במהלך לימודיהם רכשו הבוגרים ידע נרחב בטכנולוגיות המניעות את המדיה הדיגיטלית ובכוחות החברתיים והעסקיים הרלוונטיים. ששת הבוגרים האחרים, שהכשרתם בבריאות ובטכנולוגיה נועדה לספק להם כלים לפיתוח התקנים המשפרים את בריאות האדם, יקבלו תואר שני כפול בטכנולוגיות רפואיות (Health Tech).
“בוגרי 2017 במכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס מצטרפים למארג המתפתח של העיר ניו יורק – מארג של טכנולוגיה, יזמות וחדשנות,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא. “עבודתם של סטודנטים אלה העניקה לי השראה ואני מצפה בקוצר רוח לראותם ממשיכים בדרך הזאת בהקמת חברות סטארט-אפ, בפיתוח המצאות משנות עולם ובהצטרפות לחברות המובילות בעולם. אין לי ספק שתרומתם לקהילות ברחבי העולם תהיה דרמטית.”

“מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס נוסד כדי לחזק את המגזר הטכנולוגי בניו יורק תוך שימוש בחשיבה מדעית עמוקה לטובת האדם ולשיפור רווחת הכלל,” אמר רון ברכמן, מנהל מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס בקורנל-טק. “בוגרי שני המסלולים, Connective Media וטכנולוגיות רפואיות, מגשימים באמת ובתמים את התכלית הזאת ואנו גאים מאוד על הישגיהם.”

המסלול לתואר שני ב- Connective Mediaהוא הראשון מסוגו בעולם. הוא נבנה על סמך ידע שנצבר בכמה מהחברות המובילות בעולם בתחום הטכנולוגיה והתקשורת ובהן טוויטר, פייסבוק וה- New York Times. הלימודים, הנמשכים שנתיים וכוללים עבודה מעשית, מתמקדים במדעי המחשב, בהנדסת מחשבים, בהשפעת הטכנולוגיה על האדם ועל החברה וביזמות.
“בחרתי בקורנל טק כי רציתי ללמוד כיצד ליצור טכנולוגיה שתשפיע על העולם, ובחרתי במסלול Connective Media במכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס כי רציתי להיות בטוח שזו תהיה השפעה חיובית,” אמר האריסון גרג, המסיים

בוגרי התואר בטכנולוגיות רפואיות (Health Tech)

בוגרי התואר בטכנולוגיות רפואיות (Health Tech)

את לימודיו השנה. “מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס, הפועל בממשק שבין אקדמיה ותעשייה, מציע את הטוב שבשני העולמות ומספק לנו, הסטודנטים, את החירות לפתח רעיונות לשיפור העולם ואת הכלים לממש אותם.”
הסטודנטים במסלול לתואר שני בטכנולוגיות רפואיות רוכשים ידע מתקדם ביותר בסוגיות הקשורות באופן שבו הרפואה ומערכת הבריאות פועלות ונחוות. המסלול מושתת על ידע שנצבר בבתי חולים מובילים, בחברות ביטוח, בבתי ספר לרפואה ובארגוני בריאות. תכנית הלימודים האינטנסיבית והבין-תחומית משלבת הוראה טכנולוגית איכותית עם הידע הספציפי הנדרש לפיתוח מוצרים ושירותים חדשים וחדשניים המספקים מענה לצרכים רפואיים ממשיים. “בלימודים במכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס אתה מתרגל על בסיס יומיומי את מה שתעשה בעולם האמיתי בתום הלימודים,” אומרת סוניה סן, המסיימת את המסלול. “אין שום תוכנית אחרת שבה אתה מפתח כל הזמן מוצרים ומוצא פתרונות מבוססי טכנולוגיה עבור האנשים הזקוקים להם יותר מכל.”

מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס נוסד בשנת 2013 הודות לתרומה של 133 מיליון דולר שהעניקו ד”ר אירווין מארק ג’ייקובס, מייסד קוואלקום ובעבר מנכ”ל החברה, ואשתו ג’ואן קליין ג’ייקובס, והוא קרוי על שמם. עד מהרה הפך המכון לגורם המדרבן יזמות גלובלית ומניע את התפתחותן של כלכלת העיר ושל סביבת ההיי-טק שבה. פעילות המכון מבוססת על משאבים ועל חברי סגל הן מהטכניון, שהיה גורם מרכזי בהפיכתה של ישראל לאומת הסטארט-אפ והן מקורנל, אוניברסיטה ותיקה בעלת מוניטין עולמי בתחומי ההנדסה ומדעי המחשב, שנוכחותה בניו יורק משמעותית מאוד. התואר הכפול שמעניק מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס ניתן כאמור על ידי הטכניון ואוניברסיטת קורנל ומספק לסטודנטים יתרון בינלאומי וחשיפה בעולם העבודה הגלובלי.

המכון קם בעקבות זכייתם המשותפת של הטכניון ואוניברסיטת קורנל בתחרות שקיימה עיריית ניו יורק להקמת קמפוס אקדמי-טכנולוגי בעיר (כיום “קורנל טק”). המכון מקדם יזמות, מסחור ותרגום של רעיונות ליישומים ואינו פועל במודל של פקולטות או דיסציפלינות אלא בשלושה מרכזים אינטר-דיסציפלינריים, וזאת במטרה לטפח התנסות ויזמות. במכון ישנו גם מסלול לפוסט-דוקטורט, שמטרתו הקמת חברות סטארט-אפ המבוססות על מחקרים אקדמיים ועידוד חדשנות על ידי פיתוח מודלים חדשים למסחור של קניין רוחני. המכון מגלם את השותפות האקדמית ואת המחויבות המשותפת לטכניון ולאוניברסיטת קורנל. השותפות מביאה לניו יורק את הטכניון כמותג מוביל בהוראת המדע והטכנולוגיה ואת החדשנות הישראלית.