התערוכה “מבט מגבוה”

פרופ' עזרי טרזי

פרופ’ עזרי טרזי

לכבוד יום ירושלים, תוצג במרכז הקהילתי היהודי בלונדון התערוכה “מבט מגבוה” – מיצירותיו של פרופ’ עזרי טרזי מהטכניון בנושא ירושלים. התערוכה, שהוצגה בעבר במוזיאון מגדל דוד ובטריאנלה באיטליה, מבטאת אספקטים שונים בהיסטוריה ובפוליטיקה של ירושלים דרך סדרה של שולחנות אירוח.

פרופ’ טרזי, יליד 1962, עומד בראש התכנית ללימודים מתקדמים בעיצוב תעשייתי בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון. במשך שנים רבות לימד בבצלאל, שם ייסד את המסלול לתואר שני בעיצוב תעשייתי. בשנת 2005 הקים את תכנית ההתמחות הפוסט–אקדמית d-Vision עבור קבוצת כתר, ובמשך עשר שנים היה חבר במל”ג (המועצה להשכלה גבוהה).

 

התערוכה “מבט מגבוה” מורכבת מסדרה של שולחנות שונים, שכל אחד מהם מבטא היבטים אחרים הקשורים בירושלים. השולחן המוצג בתמונה מבטא את המצב הגיאופוליטי בירושלים המחולקת, והוא עצמו נפתח לשני חלקים כדי להמחיש את ה”פציעה” שבחלוקת העיר. החלקים המונחים על השולחן, ולמעשה יוצרים אותו, נאספו בעיר העתיקה ונחתכו למקטעים. שולחן אחר בתערוכה מציג דיסטופיה שבה הופכות החפירות הארכיאולוגית בעיר לתכלית כלשעצמה, וירושלים הופכת למכתש ריק המסמל עיר שהתרוקנה מנכסיה. שולחן אחר מאפשר לייצר מוסיקה על ידי הנחת כוסות בצמתים של רחובות כשכל צומת מפעילה כלי מוסיקה אחר.

התערוכה תוצג במרכז הקהילתי היהודי בלונדון (JW3) מתאריך 5 ביוני 2017.

התערוכה "מבט מגבוה" התערוכה "מבט מגבוה"