גשר חדש במדעי החיים

מושל מדינת ניו יורק הכריז על שותפות חדשה בין הטכניון למרכז הגנום בניו יורק. המטרה: האצת המחקר והפיתוח במדעי החיים

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו הכריז על ייסודו של שיתוף פעולה בין הטכניון למרכז הגנום בניו יורק (The New York Genome Center). השותפות החדשה תחבר את הניסיון היזמי של הטכניון עם העוצמה המחקרית של מרכז הגנום וכך תאיץ את המחקר בביורפואה, בגנומיקה, בטיפולים וביישומים רפואיים. התפתחויות אלה יעניקו דחיפה משמעותית לתעשיית מדעי החיים ולשוק התעסוקה בתחום זה.

“ניו יורק וישראל מחוברות בקשר בלתי ניתק, והשותפות החדשנית תחזק את היחסים הכלכליים בינינו ותמסד את עתידנו המשותף,” אמר המושל קואומו בעקבות פגישה ישראלית-אמריקאית שהתקיימה במלון המלך דוד בירושלים בהשתתפות ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ואנשי עסקים מובילים מישראל. “באמצעות החיבור לטכניון נציב את ניו יורק בחזית הדור הבא של מחקר רפואי ותגליות רפואיות.”

“לפני חמש שנים חברנו לאוניברסיטת קורנל בהקמת מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס, הפועל לקידום המגזר הטכנולוגי בעיר ניו יורק,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא. “כעת אנו חוברים למרכז הגנום בניו יורק במטרה רחבה יותר: לקדם מחקר גנומי שיועיל לאנושות כולה. הטכניון גאה לחבור למדינת ניו יורק בהרחבת הגשר המחבר את ישראל וארצות הברית, ואנו אסירי תודה למושל קואומו על מנהיגותו ועל חזונו בחיזוק היחסים בין שתי האומות.”

שריל מור, נשיאת מרכז הגנום בניו יורק, אמרה כי “מרכז הגנום בניו יורק מוקיר יזמות, חדשנות וכושר המצאה – עקרונות שעליהם בנויה הצלחתו של הטכניון. שיתוף פעולה זה יסלול דרכים חדשות בחקר הגנום וימנף את יכולותיהם של שני המוסדות לקידום המחקר בתחום זה. אנו אסירי תודה למושל קואומו על מנהיגותו המסורה בקידום הארגונים העוסקים בתחום מדעי החיים בניו יורק ובעולם, ומודים לחברה הכלכלית של העיר ניו יורק (Partnership for New York City) על מחויבותה למגזר זה.”

מרכז הגנום בניו יורק הוא גוף מוביל בריצוף, באנליזה, בביואינפורמטיקה, במחשוב מתקדם ובמחקר בתחום הגנום. הוא פועל בשיתוף עם מוסדות אקדמיים, מחקריים ורפואיים ועם חברות בתחומי התרופות, הביוטכנולוגיה וה-IT. המרכז נוסד על ידי 12 ממוסדות המחקר הרפואיים המובילים בארה”ב במטרה לתרגם מחקר בתחום הגנום לפיתוח טיפולים חדשים ודרכי ריפוי, והוא מציב את ניו יורק בחזית הדור הבא של פיתוח טיפולים למחלות בבני אדם.

המרכז המשולב לחקר הסרטן בטכניון (TICC) מקדם פיתוח של כלים חדשים לאבחון ולטיפול בסרטן. באמצעות חיבור בין חוקרים מכל תחומי המדע, ממדענים ועד קלינאים ואונקולוגים, מתורגמות תגליות מדעיות לטיפולים מצילי חיים. החיבור בין המרכז החדשני והרב-תחומי ומרכז הגנום בניו יורק צפוי להאיץ משמעותית את המחקר הגנומי בתחום הסרטן ואת תרגום הידע המשותף לתועלת המין האנושי.