בדרך לצמרת

כנס ליידי טק בטכניון: ללמוד מנסיונן של בוגרות הטכניון שהגיעו לתפקידי מפתח בתעשייה ובאקדמיה

ליידי טק

כנס ליידי טק בטכניון

“חשוב שתבחרו כיוון ותלכו איתו בכל הכוח. האמינו בעצמכן ובתחושות הבטן שלכן, הגדילו ראש, התעלמו מייסורי מצפון, אל תתביישו ואל תתנצלו. ההתקדמות בקריירה אינה תמיד מטאורית ולכן חשוב לעצור מדי פעם, אבל בסופו של דבר חלומות מתגשמים, אז אל תפסיקו לחלום.”

אלה כמה מהטיפים שהעניקו כמה מבוגרות הטכניון לסטודנטיות ולבוגרות בפאנל “האתגרים הגדולים בדרך לצמרת” שהתקיים בטכניון במסגרת כנס ליידי טק 3. בפאנל, בהנחייתה של פרופ’ אילת פישמן מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, השתתפו בוגרות הטכניון ד”ר אביטל שריפט – מנהלת מפעל מבת טילים של התעשייה האווירית, אל”מ (מיל’) עדי ברשדסקי העוסקת בשיווק בינלאומי בהייטק, איריס האן – מנכ”לית החברה להגנת הטבע, פרופ’ חגית עטיה – המשנה לנשיא הטכניון לעניינים אקדמיים, חנה שראל – מנכ”לית מידעטק טכנולוגיות מידע, קרין אייבשיץ סגל – מנהלת פעילות חומרה ותוכנה בחברת אינטל ומארי עטאללה ליבס – בעלים ומנכ”לית חשמל נצרת הנדסה.

הכנס התקיים ביוזמת ארגון בוגרי הטכניון וארגון Supersonas לנוכחות נשית ואת דברי הפתיחה נשאה יו”ר ארגון בוגרי הטכניון סיגל פירסט, המכהנת כמנכ”לית ובעלים של חברת כצט. “אני מאמינה שבעוד 30 שנה לא יציינו את אחוז הבוגרות בקרב מסיימי הטכניון ולא יקיימו אירועי מגדר,” אמרה פירסט, “כי חלקן המשמעותי של הנשים בקרב הבוגרים יהיה מובן מאליו.”

 

תסמונת הרצפה הדביקה

בוגרת הטכניון יוליה קגן, מנהלת פיתוח עסקי בליידוס ישראל, דיברה על נשים בתחילת הקריירה שלהן. “רבות מהנשים לא נותנות גז בפיתוח הקריירה מרגע שעולה המחשבה על הקמת משפחה, הרבה לפני שנולד הילד הראשון. לפני שאנו מתייחסות לניפוץ תקרת הזכוכית עלינו להתייחס ל’רצפה הדביקה’, שנובעת בראש ובראשונה מהתייחסותן של הנשים עצמן למהלך חייהן ולקריירה העתידית שלהן.”

 

טלי חרותי סובר, עורכת מדור שוק העבודה בעיתון דה מרקר, הרצתה על “גברים, נשים והכלכלה שביניהם”. לדבריה קיימים כיום פערי שכר של 33% בין גברים לנשים ובהיי-טק נושקים הפערים ל-45%. “יש לכך כמה סיבות. ראשית, נשים לא אוהבות סיכון. שנית, האויב של האישה העובדת הוא שעון הנוכחות. שלישית, נשים נאמנות יותר מגברים למקום העבודה והשכר אינו משתדרג משמעותית ללא מעבר בין מקומות עבודה. וגם בתחום היזמות קורה תהליך דומה – אישה שמקימה מיזם מתייחסת איליו כבייבי שלה, מטפחת ומפתחת אותו לאורך שנים, ואילו גברים נוטים ליזמות סדרתית וקופצים ממיזם למיזם.”