הכנס המדעי ה-3 לתלמידי תיכון

כ – 2500 תלמידים חיפאים משתתפים בכנס המדעי השלישי לתלמידי תיכון המתקיים השבוע בטכניון.

התלמידים בסיור במרכז המיקרוסקופים בפקולטה למדע והנדסה של חומרים

התלמידים בסיור במרכז המיקרוסקופים בפקולטה למדע והנדסה של חומרים

הכנס מתקיים זו השנה השלישית ברציפות במסגרת תכנית עידוד לימודי המתמטיקה והמדעים של עיריית חיפה, והוא נערך בשיתוף הטכניון, המדעטק ומשרד החינוך. במהלך ארבעת ימי הכנס, יפגשו מאות תלמידי המדעים בחיפה את בכירי המדענים בטכניון, ישתתפו בהרצאות ובסיורים ויבקרו במעבדות המחקר המתקדמות של הטכניון והמדעטק.

עיריית חיפה מובילה מזה כעשור את תכנית “המצוינות במדעים”, שמטרתה לעודד תלמידים ללמוד מקצועות מדעיים ולהגיע לתעודת בגרות איכותית במקצועות אלה. כ-3,500 מתלמידי ז’-י”ב בחיפה לומדים במסגרת תכניות מצוינות אותן מובילה המחלקה להעצמה חינוכית.

כ- 1,500 מתוכם זוכים להשתלב בתכנית המצוינות במדעים במסגרתה הם לומדים מתמטיקה ברמה גבוהה ולפחות מקצוע מדעי אחד נוסף: פיזיקה, כימיה, ביולוגיה או מדעי המחשב. ההשקעה בתכנית הניבה בשנים האחרונות פירות, כאשר שיעור הלומדים לימודי מדעים מוגברים בחיפה עומד על 45%.

את הכנס פתח נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא שאמר: “העולם בו אנו חיים משתנה בקצב מהיר, הטלפון החכם היה המצאת השנה רק לפני עשור והיום הוא כבר נמצא בכל כיס. כשתגיעו לגיל תעסוקה, חלק מהמקצועות שאנו מכירים היום כבר ייעלמו ואת בני האדם יחליפו רובוטים או מכונות לומדות. אבל רובוטים לא יחליפו לעולם את האנשים היצירתיים – את המדענים, החוקרים והמהנדסים, והם אלה שיתוו את חיינו בעתיד. לכן הבחירה שלכם בלימודי כימיה, מדעים והנדסה היא החלטה נבונה “.

 

פרופ' פרץ לביא נשיא הטכניון בכנס

פרופ’ פרץ לביא נשיא הטכניון בכנס

לאחר מכן התקיימו הרצאותיהם של ד”ר תום רן “מדע – כבר לא מדע בדיוני” והרצאתו של גיא דגן “המערב הפרוע של הסייבר”.  בתום הרצאות הפתיחה סיירו כ-900 תלמידי כיתות י’-י”א ב-13 מהפקולטות בטכניון ונחשפו לפעילויות מגוונות ובהן הדגמות פיזיקליות, סימולציות ברפואה, מעבדת חלל, יישומי לייזר בהנדסה ביו-רפואית, דיאגנוסטיקה אישית באמצעות ננו-חרירים, מעבדת מציאות מדומה, בניית כלי טיס בלתי מאויש ועוד.

הכנס מוקדש מדי יום לתלמידי שכבת גיל שונה ובהתאם לכך נבנה התוכן של הכנס באותו היום. היום השני של הכנס מוקדש לתלמידי כיתות י”ב שישמעו בין היתר הרצאה של ארז לבנה על הדרך הטובה ביותר לחוות את העתיד וליצור אותו, וסיוון יערי תספר על המיזם שלה להאיר את אפריקה. כמו כן יתקיים פאנל בוגרי התיכוניים בעיר שיספרו על לימודיהם בטכניון. בסיכום היום פקולטות על הבר, דוכני מידע ושיח אישי עם נציגי הפקולטות השונות בטכניון.

מחר [יומו השלישי של הכנס] יוקדש לתלמידי כיתות ח’ ט’ ויכלול בין היתר הרצאה של צמרת פירסט “כשניצוץ החדשנות פוגש את המציאות”. לאחר מכן ישתתפו התלמידים בסדנאות מדעיות, בתיבת מוח “נפלאות החומר” ועוד.

יומו הרביעי של הכנס לתלמידי כיתות ז’ יתקיים במוזיאון המדעטק ובו יתנסו התלמידים בסדנאות כגון שיגור טילים, המסע לחלל ומסע ביקום ויבקרו בתערוכת האסטרונומיה.

תכנית הכנס: https://goo.gl/29QOGm

 

תלמידי תיכון בכנס

תלמידי תיכון בכנס